Vitézy Dávid tetemre hívta Lázár Jánost a HÉV-ritkítások ügyében

  • narancs.hu
  • 2024. október 9.

Belpol

Egybevág a sajtóértesülésekkel, amit a MÁV helyzetjelentéseiben talált.

„Összehívom a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt jövő hétfőre. Azt remélem, hogy közösen és egyhangúlag tudunk kiállni Lázár Jánosék tervei ellen. Az ülésre meghívom a főpolgármestert, az Építési és Közlekedési Minisztérium, a BKK és a MÁV vezetőit, az érintett IX., X., XVI., XX., XXI. és XXIII. kerületek polgármestereit és az utasokat képviselő civil szervezeteket is” - jelentette be Vitézy Dávid, miután kiderült, hogy nincs elég forgalomképes HÉV-szerelvény, ezért újabb járatritkításra készül az állam. (A HÉV-ek üzemeltetése nem a főváros és a BKK feladata, azt 2017-ben két ütemben vette át az állam.)

Vitézy Dávid beszámolt róla, hogy a BKK vezérigazgatóján keresztül megkapta a MÁV a H6-os ráckevei, a H7-es csepeli és a H8-as gödöllői hév ritkítása, kapacitásának csökkentése kapcsán érkezett terveket. „Sajnos, ezek megerősítik a HVG-ben megjelent információkat. A gödöllői hév kapacitását csúcsidőszakban 18%-kal csökkentenék, 6 helyett 3 kocsival. Ugyanezt javasolják a ráckevei hév esetében is egyes Tökölről induló csúcsidei vonatoknál, és ennek alternatívájaként vetik fel, hogy a ma is zsúfolt csepeli hév ritkuljon csúcsidőben - ezek 20-23%-os kapacitáscsökkenést jelentenek.”

A MÁV helyzetjelentése szerint „a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé”, azaz elfogytak az üzemképes HÉV-kocsik, ami nem csoda, hisz a járműpark legöregebb darabjai 58-61 évesek.

„Rögzítsük ismét: a Kormány által egyszer már leállított HÉV-járműbeszerzési tendert két éve nem indították újra, semmi nem történik évek óta. Lázár János a 2022-re már építési engedélyekig jutott vonali fejlesztési terveinket is a fiók mélyére dugta, a beruházásokat leállította. Ahogy a szaktárca felelőssége az is, hogy az öreg, elavult, de eddig azért megbízhatóan működő HÉV-járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új bürokratikus központosítás miatt.Budapest nem nyugodhat bele abba, hogy az állam rossz gazdája lett a HÉV-eknek. A leépülő szolgáltatás egyre több autót, egyre nagyobb dugót és környezetszennyezést hoz a városunkra. Hiszem, hogy vannak ügyek, amiben felül kell tudjunk emelkedni a köztünk levő ellentéteken. Ezért a főpolgármesterrel és a közgyűlési frakciókkal együtt kell kiállnunk azért, hogy ezt a tervet meg tudjuk akadályozni” - írja Vitézy.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.