Vitézy Dávid tetemre hívta Lázár Jánost a HÉV-ritkítások ügyében

  • narancs.hu
  • 2024. október 9.

Belpol

Egybevág a sajtóértesülésekkel, amit a MÁV helyzetjelentéseiben talált.

„Összehívom a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt jövő hétfőre. Azt remélem, hogy közösen és egyhangúlag tudunk kiállni Lázár Jánosék tervei ellen. Az ülésre meghívom a főpolgármestert, az Építési és Közlekedési Minisztérium, a BKK és a MÁV vezetőit, az érintett IX., X., XVI., XX., XXI. és XXIII. kerületek polgármestereit és az utasokat képviselő civil szervezeteket is” - jelentette be Vitézy Dávid, miután kiderült, hogy nincs elég forgalomképes HÉV-szerelvény, ezért újabb járatritkításra készül az állam. (A HÉV-ek üzemeltetése nem a főváros és a BKK feladata, azt 2017-ben két ütemben vette át az állam.)

Vitézy Dávid beszámolt róla, hogy a BKK vezérigazgatóján keresztül megkapta a MÁV a H6-os ráckevei, a H7-es csepeli és a H8-as gödöllői hév ritkítása, kapacitásának csökkentése kapcsán érkezett terveket. „Sajnos, ezek megerősítik a HVG-ben megjelent információkat. A gödöllői hév kapacitását csúcsidőszakban 18%-kal csökkentenék, 6 helyett 3 kocsival. Ugyanezt javasolják a ráckevei hév esetében is egyes Tökölről induló csúcsidei vonatoknál, és ennek alternatívájaként vetik fel, hogy a ma is zsúfolt csepeli hév ritkuljon csúcsidőben - ezek 20-23%-os kapacitáscsökkenést jelentenek.”

A MÁV helyzetjelentése szerint „a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé”, azaz elfogytak az üzemképes HÉV-kocsik, ami nem csoda, hisz a járműpark legöregebb darabjai 58-61 évesek.

„Rögzítsük ismét: a Kormány által egyszer már leállított HÉV-járműbeszerzési tendert két éve nem indították újra, semmi nem történik évek óta. Lázár János a 2022-re már építési engedélyekig jutott vonali fejlesztési terveinket is a fiók mélyére dugta, a beruházásokat leállította. Ahogy a szaktárca felelőssége az is, hogy az öreg, elavult, de eddig azért megbízhatóan működő HÉV-járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új bürokratikus központosítás miatt.Budapest nem nyugodhat bele abba, hogy az állam rossz gazdája lett a HÉV-eknek. A leépülő szolgáltatás egyre több autót, egyre nagyobb dugót és környezetszennyezést hoz a városunkra. Hiszem, hogy vannak ügyek, amiben felül kell tudjunk emelkedni a köztünk levő ellentéteken. Ezért a főpolgármesterrel és a közgyűlési frakciókkal együtt kell kiállnunk azért, hogy ezt a tervet meg tudjuk akadályozni” - írja Vitézy.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált.