Vitézy Dávid tetemre hívta Lázár Jánost a HÉV-ritkítások ügyében

  • narancs.hu
  • 2024. október 9.

Belpol

Egybevág a sajtóértesülésekkel, amit a MÁV helyzetjelentéseiben talált.

„Összehívom a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt jövő hétfőre. Azt remélem, hogy közösen és egyhangúlag tudunk kiállni Lázár Jánosék tervei ellen. Az ülésre meghívom a főpolgármestert, az Építési és Közlekedési Minisztérium, a BKK és a MÁV vezetőit, az érintett IX., X., XVI., XX., XXI. és XXIII. kerületek polgármestereit és az utasokat képviselő civil szervezeteket is” - jelentette be Vitézy Dávid, miután kiderült, hogy nincs elég forgalomképes HÉV-szerelvény, ezért újabb járatritkításra készül az állam. (A HÉV-ek üzemeltetése nem a főváros és a BKK feladata, azt 2017-ben két ütemben vette át az állam.)

Vitézy Dávid beszámolt róla, hogy a BKK vezérigazgatóján keresztül megkapta a MÁV a H6-os ráckevei, a H7-es csepeli és a H8-as gödöllői hév ritkítása, kapacitásának csökkentése kapcsán érkezett terveket. „Sajnos, ezek megerősítik a HVG-ben megjelent információkat. A gödöllői hév kapacitását csúcsidőszakban 18%-kal csökkentenék, 6 helyett 3 kocsival. Ugyanezt javasolják a ráckevei hév esetében is egyes Tökölről induló csúcsidei vonatoknál, és ennek alternatívájaként vetik fel, hogy a ma is zsúfolt csepeli hév ritkuljon csúcsidőben - ezek 20-23%-os kapacitáscsökkenést jelentenek.”

A MÁV helyzetjelentése szerint „a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé”, azaz elfogytak az üzemképes HÉV-kocsik, ami nem csoda, hisz a járműpark legöregebb darabjai 58-61 évesek.

„Rögzítsük ismét: a Kormány által egyszer már leállított HÉV-járműbeszerzési tendert két éve nem indították újra, semmi nem történik évek óta. Lázár János a 2022-re már építési engedélyekig jutott vonali fejlesztési terveinket is a fiók mélyére dugta, a beruházásokat leállította. Ahogy a szaktárca felelőssége az is, hogy az öreg, elavult, de eddig azért megbízhatóan működő HÉV-járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új bürokratikus központosítás miatt.Budapest nem nyugodhat bele abba, hogy az állam rossz gazdája lett a HÉV-eknek. A leépülő szolgáltatás egyre több autót, egyre nagyobb dugót és környezetszennyezést hoz a városunkra. Hiszem, hogy vannak ügyek, amiben felül kell tudjunk emelkedni a köztünk levő ellentéteken. Ezért a főpolgármesterrel és a közgyűlési frakciókkal együtt kell kiállnunk azért, hogy ezt a tervet meg tudjuk akadályozni” - írja Vitézy.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.

A vad

Ez még csak a kezdet! Folytatjuk a harcot! Ez még csak a kezdet! Folytatjuk a harcot! – skandálja fennhangon a Fiatal Demokraták Szövetségének ifjú gárdája, minden lehetséges fórumon – minél fiatalosabb az a fórum, annál jobb. Felmerül persze a kérdés, hogy milyen harcot is folytatnak ők?

A szuperhonpolgár

A lovagi rang modern kori megfelelője elsősorban az érdemet, a tehetséget és a köz szolgálatát jutalmazza, bár az is igaz, hogy odaítélésénél a lojalitás és a politikai megfontolás sem mellékes.

„Ez a háború köde”

Egyre többen beszélnek Izrael gázai hadműveleteiről népirtásként, de a szó köznapi használata elfedi a nemzetközi jogi fogalom definíció szerinti tartalmát. A szakértő ráadásul úgy véli, ha csak erről folyik vita, szem elől tévesztjük azokat a háborús bűnöket és jogsértéseket, amelyek éppúgy a palesztin emberek szenvedéseit okozzák.

A szabadság levéltára

Harminc éve költözött Budapestre a Szabad Európa Rádió archívuma, s lett annak a hatalmas gyűjteménynek, a Blinken OSA Archivumnak az alapzata, amely leginkább a 20. század második felére, a hidegháborúra, a szocialista korszakra és annak utóéletére fókuszál.

Sózva, szárítva

Magyarország három éve átadott legnagyobb öntözőrendszerét a Maros táplálja, amely idén május–júniusban a parajdi bánya felől érkező sós vizével, júliusban a szárazság és az apadás miatt kilátszó zátonyaival került a hírekbe.