Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc közösen csodálták meg a Budapest–Belgrád-vasútvonalat

  • narancs.hu
  • 2024. október 9.

Belpol

A fővároson kívül szakasz kész van, és persze semmi köze Orbán apjához.

Az utolsó sínszálat is lefektették, ezzel a fővároson kívüli szakasz nyíltvonali vágányépítési munkálatai lezárultak, jövő év végére pedig teljesen elkészül majd a Budapest-Belgrád-vasút magyar szakasza. „Mindez azt jelenti, hogy a V-Híd és partnerei 150 kilométeres kétvágányú vasúti pályát építettek meg, ezzel nagyjából 300 kilométernyi vágány fektetésére kerül sor” – mondta Szijjártó Péter.

„A Budapestet Belgráddal összekötő új vasútvonal komoly hasznot jelent Magyarország számára” – győzködi magát a külügyminiszter új Facebook-posztjában, és néhány fotót is közzétesz, amin Magyarország leggazdagabb emberével, Mészáros Lőrinccel látható.

A külügyminiszter szerint „gyakorlatilag Budapest-Bécs eljutási idővel, versenyképes menetidőt futhatnak majd a vonatok ezen az új pályán”, és „ez lesz a legversenyképesebb teherszállítási útvonal”.

A Kiskőrös környékén készült fotókkal kapcsolatban az is említésre méltó, hogy a 444 kérdésére Orbán Viktor épp tegnap tagadta le, hogy bármi köze lenne ahhoz, hogy a vasútvonalhoz épp apja, Orbán Győző bányáiból viszik a követ. Azt mondta: „Nem foglalkozok üzleti ügyekkel, tehát ez a beruházás, amiről Ön beszél, állami beruházás, amit nem az állam valósít meg.”

Orbán korábban is hasonló választ adott erre a kérdésre.

A magyar kormány titokban közel 400 milliárd forintnyi hitelt vett fel kínai bankoktól a vasútépítés kapcsán. Nem mindig világos, miért jó üzlet ez nekünk, ha még azt sem engedik a kínaiak, hogy európai cég telepítse a Budapest–Belgrád vasútvonal biztosítóberendezéseit. Mészáros Lőrinc cégeinek jó üzlet, hiszen bőségesen vettek ki osztalékot belőlük. Egy éve kiderült, hogy a vonal építése 1,6 milliárddal drágul a korábbihoz képest, a teljes büdzsé már 700 milliárd fölött jár.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.