Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc közösen csodálták meg a Budapest–Belgrád-vasútvonalat

  • narancs.hu
  • 2024. október 9.

Belpol

A fővároson kívül szakasz kész van, és persze semmi köze Orbán apjához.

Az utolsó sínszálat is lefektették, ezzel a fővároson kívüli szakasz nyíltvonali vágányépítési munkálatai lezárultak, jövő év végére pedig teljesen elkészül majd a Budapest-Belgrád-vasút magyar szakasza. „Mindez azt jelenti, hogy a V-Híd és partnerei 150 kilométeres kétvágányú vasúti pályát építettek meg, ezzel nagyjából 300 kilométernyi vágány fektetésére kerül sor” – mondta Szijjártó Péter.

„A Budapestet Belgráddal összekötő új vasútvonal komoly hasznot jelent Magyarország számára” – győzködi magát a külügyminiszter új Facebook-posztjában, és néhány fotót is közzétesz, amin Magyarország leggazdagabb emberével, Mészáros Lőrinccel látható.

A külügyminiszter szerint „gyakorlatilag Budapest-Bécs eljutási idővel, versenyképes menetidőt futhatnak majd a vonatok ezen az új pályán”, és „ez lesz a legversenyképesebb teherszállítási útvonal”.

A Kiskőrös környékén készült fotókkal kapcsolatban az is említésre méltó, hogy a 444 kérdésére Orbán Viktor épp tegnap tagadta le, hogy bármi köze lenne ahhoz, hogy a vasútvonalhoz épp apja, Orbán Győző bányáiból viszik a követ. Azt mondta: „Nem foglalkozok üzleti ügyekkel, tehát ez a beruházás, amiről Ön beszél, állami beruházás, amit nem az állam valósít meg.”

Orbán korábban is hasonló választ adott erre a kérdésre.

A magyar kormány titokban közel 400 milliárd forintnyi hitelt vett fel kínai bankoktól a vasútépítés kapcsán. Nem mindig világos, miért jó üzlet ez nekünk, ha még azt sem engedik a kínaiak, hogy európai cég telepítse a Budapest–Belgrád vasútvonal biztosítóberendezéseit. Mészáros Lőrinc cégeinek jó üzlet, hiszen bőségesen vettek ki osztalékot belőlük. Egy éve kiderült, hogy a vonal építése 1,6 milliárddal drágul a korábbihoz képest, a teljes büdzsé már 700 milliárd fölött jár.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.