Az utolsó sínszálat is lefektették, ezzel a fővároson kívüli szakasz nyíltvonali vágányépítési munkálatai lezárultak, jövő év végére pedig teljesen elkészül majd a Budapest-Belgrád-vasút magyar szakasza. „Mindez azt jelenti, hogy a V-Híd és partnerei 150 kilométeres kétvágányú vasúti pályát építettek meg, ezzel nagyjából 300 kilométernyi vágány fektetésére kerül sor” – mondta Szijjártó Péter.
„A Budapestet Belgráddal összekötő új vasútvonal komoly hasznot jelent Magyarország számára” – győzködi magát a külügyminiszter új Facebook-posztjában, és néhány fotót is közzétesz, amin Magyarország leggazdagabb emberével, Mészáros Lőrinccel látható.
A külügyminiszter szerint „gyakorlatilag Budapest-Bécs eljutási idővel, versenyképes menetidőt futhatnak majd a vonatok ezen az új pályán”, és „ez lesz a legversenyképesebb teherszállítási útvonal”.
A Kiskőrös környékén készült fotókkal kapcsolatban az is említésre méltó, hogy a 444 kérdésére Orbán Viktor épp tegnap tagadta le, hogy bármi köze lenne ahhoz, hogy a vasútvonalhoz épp apja, Orbán Győző bányáiból viszik a követ. Azt mondta: „Nem foglalkozok üzleti ügyekkel, tehát ez a beruházás, amiről Ön beszél, állami beruházás, amit nem az állam valósít meg.”
Orbán korábban is hasonló választ adott erre a kérdésre.
A magyar kormány titokban közel 400 milliárd forintnyi hitelt vett fel kínai bankoktól a vasútépítés kapcsán. Nem mindig világos, miért jó üzlet ez nekünk, ha még azt sem engedik a kínaiak, hogy európai cég telepítse a Budapest–Belgrád vasútvonal biztosítóberendezéseit. Mészáros Lőrinc cégeinek jó üzlet, hiszen bőségesen vettek ki osztalékot belőlük. Egy éve kiderült, hogy a vonal építése 1,6 milliárddal drágul a korábbihoz képest, a teljes büdzsé már 700 milliárd fölött jár.