Vitézy Dávidot tenné a BKK élére Puzsér

  • narancs.hu
  • 2018. december 2.

Belpol

Véget akar annak vetni, hogy a közhivatalok, állami cégek élén pártkáderek állnak.

„Vitézy menesztésével megtorpant a progresszió, Tarlós második ciklusát már egy megbízhatóan menedzselt koncepciótlanság jellemezte, most pedig ott tart a főváros, hogy milliárdokat szór ki az elektronikus jegyrendszer megvalósulásának bármiféle jele nélkül. A Tarlós által Vitézyék helyére kinevezett vezetők felmentése minimum indokolt – a helyes döntés azonban az volna, ha Tarlós István átlépné az árnyékát, bocsánatot kérne Vitézy Dávidtól, és megpróbálná visszaigazolni a Budapesti Közlekedési Központ élére” – írja Puzsér a Sétáló Budapest 2019 Facebook-oldalon.

Hozzátette, ha a főpolgármester-választásból ő kerülne ki győztesen, akkor a BKK "marad" és Vitézyt kéri fel annak vezetésére. „Főpolgármesterként véget kívánok vetni annak az általános és ártalmas gyakorlatnak, hogy a közhivatalok meg az állami cégek élén pártkáderek állnak, és hogy a kiválasztás szempontja soha nem a képzettség és a rátermettség, hanem mindig a haverság és a hűség.”

Puzsér később a nap folyamán a saját Facebook-oldalára is posztolt egy pikánsat: „Örömmel jelentem be, hogy a fűváros jövőre sem marad Puzsér stand-up nélkül: január végén bemutatom nagyon politikus és nagyon kampánybarát 'Égjen napalm, Budapest!' című műsoromat, melyre sürgősen vegyetek jegyet, mert jelenleg csak három időpont biztos, aztán jön a kampány, a főpolgármesterség, a kokain, a prostik, a szerencsejáték, a házasságom Mészáros Lőrinc lányaival, a BKV-privatizáció, a tárgyalásom, a szökésem, végül békés és hosszú életem a lopott milliárdjaimból valamelyik offshore-köztársaságban – majd az Árpád megmondja, melyik a nyerő. Az enyém mellett lesz a Viktor háza, balra kettővel meg a Ferié.”

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.