Vitézy Dávidot tenné a BKK élére Puzsér

  • narancs.hu
  • 2018. december 2.

Belpol

Véget akar annak vetni, hogy a közhivatalok, állami cégek élén pártkáderek állnak.

„Vitézy menesztésével megtorpant a progresszió, Tarlós második ciklusát már egy megbízhatóan menedzselt koncepciótlanság jellemezte, most pedig ott tart a főváros, hogy milliárdokat szór ki az elektronikus jegyrendszer megvalósulásának bármiféle jele nélkül. A Tarlós által Vitézyék helyére kinevezett vezetők felmentése minimum indokolt – a helyes döntés azonban az volna, ha Tarlós István átlépné az árnyékát, bocsánatot kérne Vitézy Dávidtól, és megpróbálná visszaigazolni a Budapesti Közlekedési Központ élére” – írja Puzsér a Sétáló Budapest 2019 Facebook-oldalon.

Hozzátette, ha a főpolgármester-választásból ő kerülne ki győztesen, akkor a BKK "marad" és Vitézyt kéri fel annak vezetésére. „Főpolgármesterként véget kívánok vetni annak az általános és ártalmas gyakorlatnak, hogy a közhivatalok meg az állami cégek élén pártkáderek állnak, és hogy a kiválasztás szempontja soha nem a képzettség és a rátermettség, hanem mindig a haverság és a hűség.”

Puzsér később a nap folyamán a saját Facebook-oldalára is posztolt egy pikánsat: „Örömmel jelentem be, hogy a fűváros jövőre sem marad Puzsér stand-up nélkül: január végén bemutatom nagyon politikus és nagyon kampánybarát 'Égjen napalm, Budapest!' című műsoromat, melyre sürgősen vegyetek jegyet, mert jelenleg csak három időpont biztos, aztán jön a kampány, a főpolgármesterség, a kokain, a prostik, a szerencsejáték, a házasságom Mészáros Lőrinc lányaival, a BKV-privatizáció, a tárgyalásom, a szökésem, végül békés és hosszú életem a lopott milliárdjaimból valamelyik offshore-köztársaságban – majd az Árpád megmondja, melyik a nyerő. Az enyém mellett lesz a Viktor háza, balra kettővel meg a Ferié.”

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.