Vizsgálat indult, amiért nem ment ki időben a mentő Gálvölgyi Jánoshoz

  • narancs.hu
  • 2023. május 11.

Belpol

A mentőszolgálat szóvivője szerint az ő szakmájukban az nem számít, hogy valaki híres-e vagy sem.

Gálvölgyi Jánost a családja vitte a kórházba, ugyanis hiába hívtak mentőt, az esetkocsi nem ért ki időben. Győrfi Pál a Balázsék című reggeli rádióműsorban mondta el, mit tud az ügyről – írja a Blikk

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint őszintén sajnálják, ami történt, hisz nagyon szeretik a művészt személy szerint is, valamint együttéreznek a családdal, és szorítanak a felépüléséért. 

 
Gálvölgyi János Kossuth- és Jászai Mari-díjas színész, humorista otthonában.
MTVA/Gyűjtemény: Keleti Éva
 

„Annyit tudunk, hogy beérkezett egy hívás, ami arról szólt, hogy rosszullét miatt kérik a mentőt. Utána, aki hívott minket, mivel nem ott tartózkodott, ahol a beteg, őt a mentésirányítók visszahívták a hozzátartozót, hogy pontosítsák, milyen állapotban van, mik a tünetek. P2-es sürgősségi kategóriába sorolták az esetet, ami nem a közvetlen életveszély kategória. Amikor a mentőt indították, körülbelül 41 perccel az első hívás után, akkor érkezett a telefon a hozzátartozóktól, hogy elindultak más járművel a kórházba” – mondta Győrfi a műsorban. 

Hozzátette, az ügyben vizsgálat indult el. Fontos, hogy mi hangzott el a hívásban, milyen tüneteket mondott el a család és az, hogy a mentésirányító döntése megalapozott volt-e vagy életveszélynek kellett volna minősítenie. Győrfi Pál hozzátette, hogy az ő szakmájukban az nem számít, hogy valaki híres-e vagy sem, az állapot súlyossága számít.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.