Hiába intézkedhetnek a rendőrök, egyre többen utaznak maszk nélkül a Volánbusz járatain

Belpol

Eddig nem tűnik sikeresnek a hatósági felügyelet.

„Az elmúlt időszakban sajnálatos módon egyre többen utaznak maszk nélkül” – válaszolta a Narancs.hu megkeresésére a Volánbusz Zrt. A társaság pár hete közölte, hogy a nagyobb autóbusz-állomásokon ellenőrzi a rendőrség a közegészségügyi, járványügyi előírások – például a maszkviselési kötelezettség – betartását.

A lapunknak elküldött tájékoztatásból viszont arra lehet következtetni, hogy egyesek a rendőri felügyelet ellenére sem viselnek maszkot a járatokon. Pedig a Volánbusz közlése szerint az autóbusz-állomásokon a rendőrség szúrópróbaszerűen továbbra is ellenőrzi a maszkviselési kötelezettség betartását, és annak megszegése esetén szabálysértési eljárást kezdeményez.

„Maszk nélküli utazás esetén munkatársaink rendőri intézkedést kérhetnek az utasforgalmi létesítményekben, valamint járatvégzés közben is” – fogalmazott a cég. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy kellett-e már az elmúlt időszakban rendőröknek megakadályoznia egyes maszk nélkül utazók felszállását, vagy akár leszállítani őket a járatokról, de erről nem tájékoztatott a társaság.

Azt is szerettük volna megtudni, hogy a növekvő regisztrált megbetegedések miatt terveznek-e további szigorításokat. A Volánbusz annyit közölt, hogy a hatályos kormányrendelet értelmében minden helyi és helyközi járaton, autóbuszállomáson kötelező a maszk viselése, vagy a száj és orr eltakarása. Az utasokat minden lehetséges információs csatornán (a cég honlapjának nyitóoldalán, egy kifejezetten erre létrehozott aloldalon, valamint a közösségimédia-felületein), illetve minden autóbuszállomáson és autóbuszon kihelyezett figyelemfelhívó plakátokon tájékoztatja a rendeletben foglaltakról.

„A Volánbusz továbbra is arra kéri utasait, hogy lázzal és meghűléses tünetekkel járó betegség esetén ne vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket, valamint részesítsék előnyben az elektronikus jegyvásárlási lehetőségeket, és tartsák be a közegészségügyi előírásokat. Együttműködésüket köszönjük!” – írta a társaság.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.