Völner és Schadl arról egyeztettek, a "jó miniszter asszonnyal" össze kellene hozni egy találkozót

  • narancs.hu
  • 2023. január 25.

Belpol

További részletek derültek ki a lehallgatás során folytatott telefonbeszélgetésekből.

Folytatta szerdán is a megszerzett Schadl György a bírósági végrehajtói kar elnöke és Völner Pál korábbi igazságügyi államtitkár nevével fémjelzett korrupciós ügy vádlottjai lehallgatott telefonbeszélgetéseinek hanganyagának közlését a Blikk, ami a lap online felületén meghallgatható.

Hétfőn és kedden már kiderültek érdekességek, egy felvételen például az hallható, hogyan kérte Schadl az intézőjét "egy hármas meg valami normális pia" beszerzésére, vagy milyen párbeszéd zajlott Völner és felesége között zajlott akkor, amikor már folyt a nyomozás, és elkezdték lefoglalni az államtitkár vagyontárgyait.

Vagy egyetemi vizsgákról beszélgettek, amiken a nyomozati anyagok értelmében pénzért cserébe átengedtek "fontos embereket". De az is kiderült, Schadl nem csak Völner Pállal egyeztetett az Igazságügyi Minisztériumból.

A ma publikált friss felvételeken szerepel, hogyan  kezdeményezett találkozót Schadl György Varga Judit igazságügy-miniszterrel.

"Valamikor esetleg, úgy hétfő-kedd-szerda körül tudunk beszélni egy tíz percet jó miniszter asszonnyal?" – vetette fel a telefonban Schadl, mire Völner azt mondta: "Jó, megpróbálok akkor bejelentkezni nála… És te akarsz beszélni vele?"

Majd úgy folytatták:

De úgy, hogy te is ott legyél azért" – mondta Schadl.

"Mit jelöljünk meg neki?" – kérdezte Völner.

"A tényleges téma a következő. Itt elindultak ugye ezek a felfüggesztések, fegyelmi eljárások, és nagyon barátságtalan reakciók vannak. Majd neked személyesen elmondom, de már ilyen fenyegetésekig mennek, meg közölték, hogy mindenkit lejáratnak" –vezette le Schadl. 

"Hát azt próbálják meg!" – tette hozzá Völner.

"Csak azért akarok előre szólni, hogy biztos várhatóak ilyen gusztustalan levelek" – mondta Schadl.

"A minisztérium nem hagyja szó nélkül, ha ilyen van" –mondta Völner.

Ezt követően Schadl arról beszélt, hogy hatalmas a cirkusz, egy felháborodott végrehajtó Orbán Viktorig akar menni, hogy őt hogy merik kirúgni, és hogy a kirúgott ember szerint "mindenki csal, mindenki szemét, rohadék".

"Ez az én szintem, nem kell felemelnünk annál feljebb" – mondta Völner.

Mikor Schadl arra figyelmeztetett, hogy sajtóbotrányt is akarnak csinálni, Völner azt mondta: "A sajtó részt én viszem, tehát gyakorlatilag bármilyen nyilatkozatot, vagy lereagáljuk bármelyik sajtó fórumon."

Mint ismert, Völner Pál a lehallgatások idején az igazságügyi minisztérium államtitkára volt, a miniszter pedig Varga Judit volt. 2021 decemberében jelentek meg az első hírek arról, hogy Völnert azzal gyanúsítják, rendszeresen kenőpénzt fogadott el Schadl Györgytől, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elnökétől. Varga Judit ezt követően arról beszélt, hogy semmit nem tudott arról, mit művel Völner, és nem gondolta, hogy neki bármilyen felelőssége van az ügyben.

A vádirat szerint Schadl György, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elnöke "korrupciós kapcsolatot" alakított ki Völner Pállal, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkárral, fideszes politikussal. Ennek keretében Schadl György rendszeresen készpénzt – 2021 júliusáig összesen legalább 83 millió forintot – adott a politikusnak, aki mindezért cserébe Schadl érdekében gyakorolta befolyását a végrehajtók kinevezésekor. Az ügyészség októberben 8 év börtönt kért Völner Pálra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.