Borkai-ügy: Hat emberrel szemben emelt vádat az ügyészség

  • narancs.hu
  • 2022. április 20.

Bűn

A felvételeket a vádirat szerint egy nő készítette, 100 ezer forintért. 

Hat emberrel szemben emelt vádat a Fővárosi Főügyészség a Borkai Zsolt volt győri polgármesterről készült szexvideó ügyében – derül ki az ügyészség honlapjáról. 

A közlemény szerint az ügy 6 vádlottja – 3 férfi és 3 nő – egymással rokoni, illetve baráti kapcsolatban áll.

A vádirat szerint "az egyik nő 2018 májusában, egy horvátországi hajóúton több személyről szexuális tartalmú fénykép- és videófelvételeket készített. A kompromittáló felvételek készítésére a nőt a barátnője és annak férje kérte fel, amiért cserébe 100 ezer forintot ígértek. A felvételek készítését kérők célja az volt, hogy az egyik sértettet a felvételek nyilvánosságra hozatalával zsarolják. A nő a felvételeket továbbította.

Ezt követően a felvételek a házaspártól a rokonaikhoz – akik szintén házastársak – kerültek. Mindkét házaspár haragos viszonyban állt az ügy egyik sértettjével, ezért a kompromittáló felvételeket jogellenesen fel akarták használni. A vádlottak közül ekkor hárman vettek részt – felbujtóként, illetve bűnsegédként – a zsarolásban. Ehhez ügyvédi segítséget is próbáltak igénybe venni, majd végül az egyikük egy barátját kérte meg, hogy zsarolja meg a sértettet.

A zsarolásra felkért férfi 2019 márciusában felkereste a sértettet annak vidéki irodájában, és közölte, hogy megbízója csak abban az esetben nem hozza nyilvánosságra a felvételeket, ha fizet 12 millió forintot. A sértett a fenyegetés hatására 10 millió forintot ajánlott, amit a hajóúton részt vett több barátjával egyenlő arányban adtak össze. A sértett pár nappal később átadta a pénzt a közvetítőnek, aki nagy részét továbbította a megbízónak.

A zsarolással vádlottak közül a negyedik később külön próbálkozott a sértett zsarolásával, 10 millió forintot követelt tőle azért, hogy a hajóúton készült felvételek ne kerüljenek nyilvánosságra, a sértett azonban már nem fizetett" – írja a közlemény a történtekről. 

Az ügyészség közlése szerint az ügynek 9 sértettje van, egyikük a különleges személyes adattal visszaélés mellett a zsarolásnak is sértettje. A Fővárosi Főügyészség személyes adattal visszaélés, illetve különleges személyes adattal visszaélés vétsége, valamint zsarolás bűntette miatt a Győri Járásbíróságon emelt vádat. 

A főügyészség a szexuális tartalmú felvételeket készítő nővel szemben pénzbüntetés kiszabást indítványozza a vádiratban, a zsarolással is vádolt öt társával szemben börtönbüntetés, valamint pénzbüntetés az indítvány.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.