Huszonnégy év után megtalálták Till Tamás gyilkosát

  • narancs.hu
  • 2024. december 10.

Bűn

A tettes 16 évesen követte el a gyilkosságot, büntethetősége 2015-ben elévült, így kihallgatása után szabadon távozhatott a rendőrségről.

Huszonnégy év után felderítették Till Tamás gyilkosát – jelentették be a rendőrség keddi sajtótájékoztatóján, ahol újabb fejleményekről számoltak be a 2000 májusában Bajáról eltűnt gyermek ügyében indított nyomozásról. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Till Tamás holttestét idén nyáron találták meg Baján.

Bogdány Gyula rendőr alezredes a rendőrség Teve utcai székházában tartott sajtótájékoztatón a Telex tudósítása szerint azt mondta:

egy F. János nevű ember ismerte be az akkor 11 éves Till Tamás meggyilkolását, és erről vallomást is tett.

János 2000. május 24-én 16 éves volt, és V. József tanyáján dolgozott, akinek a műhelynél lévő fatárolóban puszta kézzel bántalmazta, majd egy ácskapoccsal megölte Till Tamást. A gyermek holttestén borda, koponya és csigolyatörést találtak, amelyek bántalmazásból származtak. F. János a holttestet egy talicskán áttolta egy melléképületbe, fóliába csavarta, majd ott elásta, mert tudta, hogy a tanya tulajdonosa, V. József azt le akarta betonozni.

Az nem derült ki, hogy F. Jánost mi motiválta a gyilkosságra, a rendőrség Till Tamás családjára való tekintettel ezt nem árulta el. Kérdésre Bogdány Gyula alezredes elmondta, hogy az elkövető megbánást tanúsított a kihallgatás során, összeroskadt a bizonyítékok súlya alatt.

Az elkövető a tett idején 16 évesnél idősebb, de 18 évnél fiatalabb volt, és 2000-ben követte el a gyilkosságot, büntethetősége 2015-ben elévült. Ezért tanúként hallgatták ki, majd szabadon távozhatott

– mondta Petőfi Attila vezérőrnagy. Mint kiderült, V. Józsefnek és a holttest elásásával korábban gyanúsított K. Róbertnek semmi köze nem volt a cselekményhez.

Petőfi Attilával 2021 márciusában interjúztunk az évek, évtizedek óta felderítetlen emberöléses bűncselekményekről. A beszélgetésben – az akkori ismereteink szerinti kontextusban – Till Tamás eltűnéséről is szó volt:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.