Istállóban aludtak a rabszolgaként tartott állatgondozók

  • narancs.hu
  • 2021. október 16.

Bűn

Az enyingi házaspár naponta egyszer adott enni az embereknek, kenyeret és virslit. 

Egy enyingi házaspár két év alatt több embert is rávett arra, hogy fizetés nélkül dolgozzon. Ezek a férfiak kényszermunkát végeztek, gyakorlatilag rabszolgaként, emberi méltóságukban megalázva – derült ki a police.hu beszámolójából. 

A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság nyomozói kiderítették, hogy a szabadságuktól megfosztott emberek lovakat gondoztak, háziállatokat etettek, egyéb ház körüli munkákat végeztek. Fizetést sohasem kaptak a napi 14-16 óra munka fejében, sőt, hiába kértek, másik ruhát sem. Naponta egyszer ettek, főként kenyeret és virslit, vagy májkrémet, máskor olajos kenyeret.  Folyton éhesek voltak, és egyre soványabbak lettek. Egyikőjük telefonját és személyi okmányait elvette a házaspár, neki az orra és a foga is eltört a bántalmazás miatt. A fenyegetőzés rendszeres volt, a fogva tartott emberek azt hallhatták, ha elmennek, megverik őket.

 
fotó: police.hu
 

 

Közülük többen egy tíz éve leégett, tető és fűtés nélküli házrészben laktak, társuk az utcán álló, szintén fűtetlen mikrobuszban húzta meg magát. Előfordult, hogy mindnyájan az istállóban aludtak, a lovak közelében, mert ott meleg volt. Az udvaron, lavórban mosdottak.

A rendőrök pénteken fogták el a szerencsétlenekből hasznot húzó házaspárt, az enyingi férfi 58, párja 56 éves. A házkutatás nyomán lovakat, személyes okmányokat, mobiltelefonokat és több százezer forint készpénzt foglaltak le a nyomozók.  Vizsgálják azt is, hogy a házaspár követett-e el más bűcselekményeket. Az emberkereskedelem miatt indult eljárás része az is, hogy a sértetteket biztonságba helyezték, és támogatást kapnak a rendőrségtől.

 
fotó: police.hu
  

Az esetről szóló leírás végén a rendőrség arra hívja fel a figyelmet, hogy az ilyen helyzetbe került áldozatok nincsenek tisztában a helyzetükkel, lehetőségeikkel, félnek a hatóságokhoz fordulni.

 

„Fontos tudatosítani bennük, hogy merjék felvállalni helyzetüket, bízzanak a hatóság munkájában, abban, hogy megfelelő segítséget kapnak, és az őket kizsákmányolókat elfogják, felelősségre vonják! A környezetükben élők ismerjék fel a jeleket, és amennyiben emberek kizsákmányolására gyanakodnak, tegyenek bejelentést! Tegyünk azért, hogy senki ne váljon emberkereskedelem áldozatává!” – írja a police.hu.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.