Kirúgott ELTE-dékán: „Vigyázni kell az apró gesztusokra is”

  • narancs.hu
  • 2017. november 11.

Bűn

Mikonya György nem bocsátkozik részletekbe, nem akar még nagyobb felfordulást az egyetemen.

„Arra ébresztett rá, hogy vezetőként különösen vigyáznom kell még az apró gesztusokra is. Mert minden elsülhet fordítva.” Ezt mondta az RTL Híradójának Mikonya György, az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának a héten menesztett dékánja szexuális zaklatási ügyéről.

A dékánt a kar egy adminisztratív dolgozója panaszolta be az ELTE etikai bizottságánál. A testület megállapította az etikai vétséget, és a legsúlyosabb szankció mellett döntött. Az egyetem közleményében azt írta, Mikonya „a panaszossal szemben visszaélt valós hatalmi helyzetével, megsértette a panaszos emberi méltóságát és az egyenlő bánásmód követelményét. A folyamatos és megengedhetetlen testi közeledés, a szexuális tartalmú verbális és fizikai megnyilvánulások (anélkül is, hogy azok kifejezetten erőszakosak lettek volna) a panaszosban félelmet és szégyenérzetet kelthettek”.

Mikonya az RTL-nek nem részletezte, miféle gesztusokra gondolt, szerinte így is elég zaklatott a helyzet a karon, és védeni szeretné az ELTE-t. Mindenesetre a volt dékán nyilatkozatai ellentmondanak a hvg.hu értesüléseinek. A lap legalább négy áldozatról írt, és nem félreérthető gesztusokról, hanem leteperésről és fogdosásról.

Az RTL Klub Kerényi Miklós Gábor rendező ügyében megszólaltatta Lőrinczy Györgyöt, az Operettszínház főigazgatóját. Lőrinczy elmondta, belső vizsgálatot indítanak, hogy kiderüljön, Kerényi az intézmény falain belül is zaklatott-e színészeket.

Maros Ákos színész hétfőn az ATV-n beszélt arról, hogy Kerényi 23 évvel ezelőtt elfenekelte egy vállfával. Lőrinczy György elvárja az egyébként már menesztett rendezőtől, hogy „egyértelműen, egy rövid mondatban kérjen bocsánatot Maros Ákostól”.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.