Kirúgott ELTE-dékán: „Vigyázni kell az apró gesztusokra is”

  • narancs.hu
  • 2017. november 11.

Bűn

Mikonya György nem bocsátkozik részletekbe, nem akar még nagyobb felfordulást az egyetemen.

„Arra ébresztett rá, hogy vezetőként különösen vigyáznom kell még az apró gesztusokra is. Mert minden elsülhet fordítva.” Ezt mondta az RTL Híradójának Mikonya György, az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának a héten menesztett dékánja szexuális zaklatási ügyéről.

A dékánt a kar egy adminisztratív dolgozója panaszolta be az ELTE etikai bizottságánál. A testület megállapította az etikai vétséget, és a legsúlyosabb szankció mellett döntött. Az egyetem közleményében azt írta, Mikonya „a panaszossal szemben visszaélt valós hatalmi helyzetével, megsértette a panaszos emberi méltóságát és az egyenlő bánásmód követelményét. A folyamatos és megengedhetetlen testi közeledés, a szexuális tartalmú verbális és fizikai megnyilvánulások (anélkül is, hogy azok kifejezetten erőszakosak lettek volna) a panaszosban félelmet és szégyenérzetet kelthettek”.

Mikonya az RTL-nek nem részletezte, miféle gesztusokra gondolt, szerinte így is elég zaklatott a helyzet a karon, és védeni szeretné az ELTE-t. Mindenesetre a volt dékán nyilatkozatai ellentmondanak a hvg.hu értesüléseinek. A lap legalább négy áldozatról írt, és nem félreérthető gesztusokról, hanem leteperésről és fogdosásról.

Az RTL Klub Kerényi Miklós Gábor rendező ügyében megszólaltatta Lőrinczy Györgyöt, az Operettszínház főigazgatóját. Lőrinczy elmondta, belső vizsgálatot indítanak, hogy kiderüljön, Kerényi az intézmény falain belül is zaklatott-e színészeket.

Maros Ákos színész hétfőn az ATV-n beszélt arról, hogy Kerényi 23 évvel ezelőtt elfenekelte egy vállfával. Lőrinczy György elvárja az egyébként már menesztett rendezőtől, hogy „egyértelműen, egy rövid mondatban kérjen bocsánatot Maros Ákostól”.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.