Mégis folyik eljárás Donáth László ellen szeméremsértés gyanúja miatt

  • narancs.hu
  • 2020. január 13.

Bűn

A lelkészt zaklatásért jelentette fel egy nő. Donáth korábban azt nyilatkozta, politikai lejáratókampány zajlik ellene.

Az Index megkeresésére a Fővárosi Főügyészség megerősítette, könnyű testi sértés és szeméremsértés gyanúja miatt is nyomoznak Donáth László ügyében.

Mint írták, "aljas indokból elkövetett könnyű testi sértés bűntette és emberi méltóságot sértő szeméremsértés vétsége" miatt folytatnak nyomozást.

Az ügy további állásáról részleteket nem közöltek, tekintettel a folyamatban lévő eljárásra.

A volt MSZP-s politikus, a momentumos Donáth Anna apja januárban az ATV-nek cáfolta, hogy szeméremsértéssel is gyanúsítanák (a hírről a Pesti Srácok portál számolt be először). Korábban azt is nyilatkozta, az ügyet egyértelműen politikai lejárató kampánynak tartja, amelynek valódi célpontja nem ő, hanem lánya, a momentumos Donáth Anna.

Mocsokban (2.)

Donáth Lászlót feljelentette valaki, s most ezt a valakit megtalálta a hvg.hu, és beszélt is vele. A portál megkereste az új információval a rendőrséget (a BRFK-t) is, és ez az eddigieknél sokkal élesebb megvilágításba helyezi az egész ügyet, illetve egy önmagán messze túlmutató, az egész NER működését és milyenségét megmutató képet rajzol ki.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.