Szexuális visszaélések sorozatával vádolják a Rammstein énekesét

  • narancs.hu
  • 2023. június 3.

Bűn

A német lapok oknyomozásából az derül ki, hogy az együttes emberei rendszeresen toboroztak nőket, hogy kielégítsék Lindemann szexuális szükségleteit a koncert utáni bulikon. 

A német (regionális) közszolgálati NDR (Norddeutscher Rundfunk) és a Süddeutsche Zeitung oknyomozásai alapján szexuális visszaélések sorozatával vádolják a Rammstein énekesét, Till Lindemannt, tudósít a 444.hu.

A hét elején az együttes egyik ír rajongója, Shelby Lynn számolt be arról, hogy az együttes vilniusi koncertjén hívták meg egy privát bulira, amin Lindemann részt vett. A frontember rendkívül agresszívan reagált, amikor a nő visszautasította őt. Lynn azt írta a bejegyzésben, hogy

valamelyik italába kábítószert keverhettek, mert ugyan csak két teqilát ivott, de az este egy jelentős részéről így sincsenek emlékei.

Zúzódásokkal ébredt egy hotelszobában, és következő nap végig hánynia kellett. A sérüléseiről képet is posztolt és panaszt tett a rendőrségen. Lynn később tisztázta, hogy nem volt szexuális erőszak áldozata. Viszont miután megosztotta tapasztalatait, több áldozat is jelentkezett nála, és az ő ügyéből kiindulva indított nyomozást az NDR és a Süddeutsche is.

Mindkét tudósításban összesen tucatnyi áldozat szólalt meg. Köztük többen szexuális visszaélés áldozatai lettek. Az interjúkból az derült ki, hogy az együttes emberei rendszeresen toboroztak nőket, hogy kielégítsék Lindemann szexuális szükségleteit a koncert utáni privát bulikon. A toborzás részben a koncerteken személyesen, részben Instagramon történt.

Egyeseket megkértek, hogy küldjenek magukról képanyagot, vagy lefilmezték őket, mielőtt döntöttek arról, kaphatnak-e tényleg meghívást.

Instruálták őket, hogyan öltözzenek fel, és rendszerint a színpad előtt elkerített külön szektorba kaptak meghívást.

Az egyik áldozatot kifejezetten tájékoztatták arról, hogy a koncert utáni buli olyan nők számára nyitott, akik szeretnének szexelni Lindemannal, és hogy az énekes különösen a fiatal nőket részesíti előnyben. A nőknek a korát nem kérdezték, viszont minden esetben alkoholt és drogot kínáltak fel nekik.

Az áldozatok közül többen nevük elhallgatása mellett, de jogi felelősségük tudatában vállalták, hogy áldozatok voltak. Az egyikük arról számolt be, hogy azért tűrte el az erőszakot, mert Lindemann volt az elkövető, és sokáig nem is eszmélt rá, hogy milyen súlyos hatalmi és szexuális visszaélés történt vele szemben. Egy másik áldozat azt mondta, hogy öntudatlanul feküdt egy hotelszobában, miután részt vett egy ilyen koncert utáni bulin, és amikor felébredt, az énekes még rajta feküdt.

A nő később az együttes beosztottain keresztül próbált újra kapcsolatba lépni Lindemannal, hogy legalább azt ki tudja deríteni, használt-e óvszert, de nem járt sikerrel.

Az együttes emberei, akik közreműködtek a visszaélésekben, és maga Lindemann sem válaszolt az újságírók kérdéseire.

A Lynn által közzétett bejegyzésre a Rammstein azt közölte, hogy kizártnak tartják, hogy ilyesmi megtörténhetett az együttes környezetében, és nincs is tudomásuk semmilyen hatósági vizsgálatról. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.