Szexuális visszaélések sorozatával vádolják a Rammstein énekesét

  • narancs.hu
  • 2023. június 3.

Bűn

A német lapok oknyomozásából az derül ki, hogy az együttes emberei rendszeresen toboroztak nőket, hogy kielégítsék Lindemann szexuális szükségleteit a koncert utáni bulikon. 

A német (regionális) közszolgálati NDR (Norddeutscher Rundfunk) és a Süddeutsche Zeitung oknyomozásai alapján szexuális visszaélések sorozatával vádolják a Rammstein énekesét, Till Lindemannt, tudósít a 444.hu.

A hét elején az együttes egyik ír rajongója, Shelby Lynn számolt be arról, hogy az együttes vilniusi koncertjén hívták meg egy privát bulira, amin Lindemann részt vett. A frontember rendkívül agresszívan reagált, amikor a nő visszautasította őt. Lynn azt írta a bejegyzésben, hogy

valamelyik italába kábítószert keverhettek, mert ugyan csak két teqilát ivott, de az este egy jelentős részéről így sincsenek emlékei.

Zúzódásokkal ébredt egy hotelszobában, és következő nap végig hánynia kellett. A sérüléseiről képet is posztolt és panaszt tett a rendőrségen. Lynn később tisztázta, hogy nem volt szexuális erőszak áldozata. Viszont miután megosztotta tapasztalatait, több áldozat is jelentkezett nála, és az ő ügyéből kiindulva indított nyomozást az NDR és a Süddeutsche is.

Mindkét tudósításban összesen tucatnyi áldozat szólalt meg. Köztük többen szexuális visszaélés áldozatai lettek. Az interjúkból az derült ki, hogy az együttes emberei rendszeresen toboroztak nőket, hogy kielégítsék Lindemann szexuális szükségleteit a koncert utáni privát bulikon. A toborzás részben a koncerteken személyesen, részben Instagramon történt.

Egyeseket megkértek, hogy küldjenek magukról képanyagot, vagy lefilmezték őket, mielőtt döntöttek arról, kaphatnak-e tényleg meghívást.

Instruálták őket, hogyan öltözzenek fel, és rendszerint a színpad előtt elkerített külön szektorba kaptak meghívást.

Az egyik áldozatot kifejezetten tájékoztatták arról, hogy a koncert utáni buli olyan nők számára nyitott, akik szeretnének szexelni Lindemannal, és hogy az énekes különösen a fiatal nőket részesíti előnyben. A nőknek a korát nem kérdezték, viszont minden esetben alkoholt és drogot kínáltak fel nekik.

Az áldozatok közül többen nevük elhallgatása mellett, de jogi felelősségük tudatában vállalták, hogy áldozatok voltak. Az egyikük arról számolt be, hogy azért tűrte el az erőszakot, mert Lindemann volt az elkövető, és sokáig nem is eszmélt rá, hogy milyen súlyos hatalmi és szexuális visszaélés történt vele szemben. Egy másik áldozat azt mondta, hogy öntudatlanul feküdt egy hotelszobában, miután részt vett egy ilyen koncert utáni bulin, és amikor felébredt, az énekes még rajta feküdt.

A nő később az együttes beosztottain keresztül próbált újra kapcsolatba lépni Lindemannal, hogy legalább azt ki tudja deríteni, használt-e óvszert, de nem járt sikerrel.

Az együttes emberei, akik közreműködtek a visszaélésekben, és maga Lindemann sem válaszolt az újságírók kérdéseire.

A Lynn által közzétett bejegyzésre a Rammstein azt közölte, hogy kizártnak tartják, hogy ilyesmi megtörténhetett az együttes környezetében, és nincs is tudomásuk semmilyen hatósági vizsgálatról. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.