Szexuális visszaélések sorozatával vádolják a Rammstein énekesét

  • narancs.hu
  • 2023. június 3.

Bűn

A német lapok oknyomozásából az derül ki, hogy az együttes emberei rendszeresen toboroztak nőket, hogy kielégítsék Lindemann szexuális szükségleteit a koncert utáni bulikon. 

A német (regionális) közszolgálati NDR (Norddeutscher Rundfunk) és a Süddeutsche Zeitung oknyomozásai alapján szexuális visszaélések sorozatával vádolják a Rammstein énekesét, Till Lindemannt, tudósít a 444.hu.

A hét elején az együttes egyik ír rajongója, Shelby Lynn számolt be arról, hogy az együttes vilniusi koncertjén hívták meg egy privát bulira, amin Lindemann részt vett. A frontember rendkívül agresszívan reagált, amikor a nő visszautasította őt. Lynn azt írta a bejegyzésben, hogy

valamelyik italába kábítószert keverhettek, mert ugyan csak két teqilát ivott, de az este egy jelentős részéről így sincsenek emlékei.

Zúzódásokkal ébredt egy hotelszobában, és következő nap végig hánynia kellett. A sérüléseiről képet is posztolt és panaszt tett a rendőrségen. Lynn később tisztázta, hogy nem volt szexuális erőszak áldozata. Viszont miután megosztotta tapasztalatait, több áldozat is jelentkezett nála, és az ő ügyéből kiindulva indított nyomozást az NDR és a Süddeutsche is.

Mindkét tudósításban összesen tucatnyi áldozat szólalt meg. Köztük többen szexuális visszaélés áldozatai lettek. Az interjúkból az derült ki, hogy az együttes emberei rendszeresen toboroztak nőket, hogy kielégítsék Lindemann szexuális szükségleteit a koncert utáni privát bulikon. A toborzás részben a koncerteken személyesen, részben Instagramon történt.

Egyeseket megkértek, hogy küldjenek magukról képanyagot, vagy lefilmezték őket, mielőtt döntöttek arról, kaphatnak-e tényleg meghívást.

Instruálták őket, hogyan öltözzenek fel, és rendszerint a színpad előtt elkerített külön szektorba kaptak meghívást.

Az egyik áldozatot kifejezetten tájékoztatták arról, hogy a koncert utáni buli olyan nők számára nyitott, akik szeretnének szexelni Lindemannal, és hogy az énekes különösen a fiatal nőket részesíti előnyben. A nőknek a korát nem kérdezték, viszont minden esetben alkoholt és drogot kínáltak fel nekik.

Az áldozatok közül többen nevük elhallgatása mellett, de jogi felelősségük tudatában vállalták, hogy áldozatok voltak. Az egyikük arról számolt be, hogy azért tűrte el az erőszakot, mert Lindemann volt az elkövető, és sokáig nem is eszmélt rá, hogy milyen súlyos hatalmi és szexuális visszaélés történt vele szemben. Egy másik áldozat azt mondta, hogy öntudatlanul feküdt egy hotelszobában, miután részt vett egy ilyen koncert utáni bulin, és amikor felébredt, az énekes még rajta feküdt.

A nő később az együttes beosztottain keresztül próbált újra kapcsolatba lépni Lindemannal, hogy legalább azt ki tudja deríteni, használt-e óvszert, de nem járt sikerrel.

Az együttes emberei, akik közreműködtek a visszaélésekben, és maga Lindemann sem válaszolt az újságírók kérdéseire.

A Lynn által közzétett bejegyzésre a Rammstein azt közölte, hogy kizártnak tartják, hogy ilyesmi megtörténhetett az együttes környezetében, és nincs is tudomásuk semmilyen hatósági vizsgálatról. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.