Para

Kovács Imre: Én

  • 1996. december 12.

Egotrip

Mostanában csend van, a hülye teknősök megdöglöttek valamitől, a hifitoronyba belecsorgott a víz, onnan se jön egy sercegés sem, örök vasárnap, nirvána a bérlakásban. Egyébként is december, köd, hideg, depresszió, párkapcsolat-próbáló idő, minden savanyú, minden avas, és akkor még ez a csönd is, mintha nagy szürke filceket dobálna egy elkeseredett óriás. A kettévágott pillepalackban fehér szegfű és gerbera, a földön piszkos ruhák, a konyhában szőke lány mosogat sírva. Hét óra van még éjfélig, lemegyek a cukrászdába, hozok krémest és Rákóczi túróst, a vasárnap is nyitva tartó közértben újságot veszek, cigarettát és ásványvizet, aztán a Susi Sörözőben rátámaszkodom a pultra. Barátságos, befogadó közeg, tudják, mit iszom, senki sem szól hozzám, visszaköszönnek, amikor kimegyek. Otthon semmi sem változott, vizet engedek a kádba, lejjebb veszem a fűtést, aztán mégse fürdöm, belemártom a kezem, pocsolok a linóleumon térdelve, játszik velem egy gondolat.

Mostanában csend van, a hülye teknősök megdöglöttek valamitől, a hifitoronyba belecsorgott a víz, onnan se jön egy sercegés sem, örök vasárnap, nirvána a bérlakásban. Egyébként is december, köd, hideg, depresszió, párkapcsolat-próbáló idő, minden savanyú, minden avas, és akkor még ez a csönd is, mintha nagy szürke filceket dobálna egy elkeseredett óriás. A kettévágott pillepalackban fehér szegfű és gerbera, a földön piszkos ruhák, a konyhában szőke lány mosogat sírva. Hét óra van még éjfélig, lemegyek a cukrászdába, hozok krémest és Rákóczi túróst, a vasárnap is nyitva tartó közértben újságot veszek, cigarettát és ásványvizet, aztán a Susi Sörözőben rátámaszkodom a pultra. Barátságos, befogadó közeg, tudják, mit iszom, senki sem szól hozzám, visszaköszönnek, amikor kimegyek. Otthon semmi sem változott, vizet engedek a kádba, lejjebb veszem a fűtést, aztán mégse fürdöm, belemártom a kezem, pocsolok a linóleumon térdelve, játszik velem egy gondolat.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.