Egotrip

Sajó László: Öt és feles

Viszonylatok (1-es villamos)

Egotrip

Dezső ablakai alatt csörgedeznek, a kombínó csöndesen, a vilinger (így nevezi a, mondjuk így, régi típusút) hangosan; a járvány idején az ablakból bennük látott embe­re­ket, van élet.

Novemberi nap, nem látszik, a levegő nagyon rossz, szabadtéri tevékenységek kerülendők, zárja be az ablakokat és ajtókat, légtisztító, maszk használata ajánlott. Egy életem, bezárja az ajtót, indul. Egressy út / Hungária körút, parkoló mellett üvegtigrisek, lakókocsikból adják a kaját, Zabálj csak!, gyros, inna valami nemkólát. Faasztal, padok, akár az erdőben; műanyag sátor, nyáron jó (meleg) lehet, majd visszajön. Zugló vasútállomás, volt a lépcsőnél egy bádogbüfé, nincs. A villamosmegállóval szemben Nagy Medve Borozója hívogat: Borkóstoló est, Legénybúcsú, Dartsverseny. Zártkörű, bezárt. Mellette a Retro kocsma is, lépcsején térdig érő avar. A sarkon túl a Jurta korcsma (Nemzeti Radikális korcsma) sincs, ez már a vég. Elillant a Nemzeti légkör, hallgat a Zenegép (Nemzeti Zenékkel), hol vagy Nagy-Magyarország(-térkép)? Ajtósi Dürer sor, hajdan itt szállt le a Vagonhoz, elvontatták. Erzsébet királyné útja, aluljáró, a kerítésnél két csöves hölgy berendezkedett, garnitúra, dohányzóasztal, kártyáznak. Bethesda, fiát hozta ide, aztán túlkorosként ujját műtötték ambuláns, beleszaladt egy bekkbordába. A Kacsóh Pongrác útnál kell leszállni a BVSC-pályához és a Városligethez, most tovább; a Vidámparkból a hullámvasút maradt, műemléknek; a mileszveled? Biodóm (javaslom a gnúröptetést); felüljáró, elnéz Rákosrendező, a Manó büfé felé, Vágány utca / Róbert Károly körút, tovább, Lehel utca / Róbert Károly körút, átszállóhely a Lehel-piachoz. A DOMUS sokáig üres épületében most élet, VÉRPLAZMAFELVÉTEL, például. A Honvédkórházon gyászlobogó, mikor nincs. Göncz Árpád Városközpont, a két aluljáróban pékségek, virág (ez jó), könyvek (ez is), büfé sehol (ez nem), kürtőskalács, ruhák, Nemzeti Dohánybolt (az ne lenne?). Mindjárt Budán, Pesten egy kortyot se.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.