A világ legnagyobb mémoldalának, a 9GAG-nek is szemet szúrt a kormány plakátja

  • B. Papp Máté
  • 2019. március 15.

Fekete Lyuk

Ez már elismerés a javából!

A legismertebb külföldi oldalak mellett a világ legnagyobb mémoldala, a 9Gag is foglalkozott a kormány plakátjával, amelyen a „hűtlen srác” és a „mérges lány” található.

false

 

Mint írták, a magyar kormány az internet „legismertebb hűtlen fiú partnerét” használta fel arra, hogy a tradicionális családi értékeket népszerűsítse. A politikai hirdetés része Orbán Viktor miniszterelnök azon tervének, hogy a születések számát megnövelje az országban, ahelyett, hogy migránsokkal fokozza a népességet. A cikk megemlítette a plakát felfedezőjét, akiről korábban kiderült, hogy éppen a lányát vitte iskolába, amikor feltűnt neki a kormányzati hirdetésen szereplő pár.

„Fiatal házasok támogatást kapnak, mialatt gyermeket várnak” - olvasható a kormány szlogene az oldalon, hozzátéve, hogy ehhez a kampányhoz azt a férfi modellt választották, aki a világ egyik legismertebb mémjén „distracted boyfriend”-ként (eltérített, megzavart figyelmű barát) vált híressé.

A 9Gag-et 10 éve, 2008-ban alapították Hongkongban, az egyik legnépszerűbb közösségi média felület, ahova regisztrált felhasználók tölthetnek fel mémeket. Az indulása óta hasonló növekedési irányt futott be, mint a Facebook vagy az Instagram (előbbi platformon 40, utóbbin pedig 52 millió követője van), számos mémekre alapozó oldalnak, - mint amilyen például a Tibi atya - szolgál alapjául. A weboldalak nézettségét feldolgozó Similarweb adatai szerint 125,99 millióan mentek rá a 9Gag-re január 19 és február 19 között.

A kormány véletlenül azzal a párral hirdeti a babaváró támogatást, amelynek férfi tagja a világhírű mémen egy másik nő után néz

Nem tett jót a kapkodás a családvédelmi akcióterv promóciójának. A híres "Distracted Boyfrend", azaz elkalandozó fiú mém párjának egy másik stockfotója került a kormány családvédelmi akciótervét hirdető egyik plakátra - írja a 444.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.