A legismertebb külföldi oldalak mellett a világ legnagyobb mémoldala, a 9Gag is foglalkozott a kormány plakátjával, amelyen a „hűtlen srác” és a „mérges lány” található.
|
Mint írták, a magyar kormány az internet „legismertebb hűtlen fiú partnerét” használta fel arra, hogy a tradicionális családi értékeket népszerűsítse. A politikai hirdetés része Orbán Viktor miniszterelnök azon tervének, hogy a születések számát megnövelje az országban, ahelyett, hogy migránsokkal fokozza a népességet. A cikk megemlítette a plakát felfedezőjét, akiről korábban kiderült, hogy éppen a lányát vitte iskolába, amikor feltűnt neki a kormányzati hirdetésen szereplő pár.
„Fiatal házasok támogatást kapnak, mialatt gyermeket várnak” - olvasható a kormány szlogene az oldalon, hozzátéve, hogy ehhez a kampányhoz azt a férfi modellt választották, aki a világ egyik legismertebb mémjén „distracted boyfriend”-ként (eltérített, megzavart figyelmű barát) vált híressé.
A 9Gag-et 10 éve, 2008-ban alapították Hongkongban, az egyik legnépszerűbb közösségi média felület, ahova regisztrált felhasználók tölthetnek fel mémeket. Az indulása óta hasonló növekedési irányt futott be, mint a Facebook vagy az Instagram (előbbi platformon 40, utóbbin pedig 52 millió követője van), számos mémekre alapozó oldalnak, - mint amilyen például a Tibi atya - szolgál alapjául. A weboldalak nézettségét feldolgozó Similarweb adatai szerint 125,99 millióan mentek rá a 9Gag-re január 19 és február 19 között.
A kormány véletlenül azzal a párral hirdeti a babaváró támogatást, amelynek férfi tagja a világhírű mémen egy másik nő után néz
Nem tett jót a kapkodás a családvédelmi akcióterv promóciójának. A híres "Distracted Boyfrend", azaz elkalandozó fiú mém párjának egy másik stockfotója került a kormány családvédelmi akciótervét hirdető egyik plakátra - írja a 444.