A könyvdaráló Dúró Dóra és Szakács Árpád megvédik a megtámadott anyákat

  • narancs.hu
  • 2020. október 1.

Fekete Lyuk

A Mi Hazánk könyvmegsemmisítője és a jobboldali kultúrharc szellemi vezére a "normalitásért"küzdenek.

Mint arról mi is beszámoltunk, Dúró Dóra ledarált egy mesekönyvet, mert szerinte meseország nem az aberráltaké.

A Mi Hazánk Mozgalom politikusa a nemrég megjelent Meseország mindenkié című kötetet tépte darabokra és egy iratmegsemmisítő segítségével darálta le, amelyben ismert mesék átiratai szerepelnek. Hősei olyan szereplők, akik a mai magyar társadalmi normák szempontjából marginalizált helyzetben vannak, így került az antológiába meleg Hamupipőke, háromfülű nyúl, sárkányölő pincérlány, roma Pöttöm Panna, mélyszegénységből, vagy bántalmazó családból érkező és örökbefogadott gyerekhősök, illetve más, a normától eltérő szereplők.

"Nem tűri a Mi Hazánk, hogy a gyerekeket kitegyék a homoszexuális propagandának már azzal is, hogy a mesekönyvekbe csempészik be az abnormális életformát, ami így hazugság, hiszen a magyar kultúrának nem részei a homoszexuális királyfik. Mai sajtótájékoztatómon megsemmisítettem a homoszexualizmus propagandakönyvét, ami a gyerekek egészséges fejlődése és a magyar kultúra elleni támadás is" – dicsekedett tettével Facebook oldalán Dúró Dóra. Hozzátette, "a Mi Hazánk szerint a magyar családokra kell építeni a nemzet jövőjét" – eszerint mint az sejthető, a politikus nem tekinti magyar családoknak a nem heteroszexuális kapcsolaton alapuló családokat, a szivárványcsaládokat.

“Nem lehet normálisnak beállítani azt, ami valójában nem az” – közölte Dúró.

A Mi Hazánk Mozgalom könyvmegsemmisítő politikusa a darálás után ezúttal - mint Facebook oldalán írja - demonstrációra hívja híveit, "megvédjük a megtámadott családanyákat, tüntessünk együtt a normalitásért!" felkiáltással.

"Hívunk minden normális embert egy demonstrációra a kiadó Labrisz Egyesület székháza elé" - írja Dúró, bár a Labrisz Leszbikus Egyesületnek a megjelölt Szentkirályi utcai címen biztosan nincs székháza,  legfeljebb irodája.

Dúró demonstrációján fellép a jobboldali kultúrharc szellemi vezetője, Szakács Árpád is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül.