Rákay Philip egyszobás józsefvárosi lakását cserélte el egy I. kerületi ingatlanra

  • narancs.hu
  • 2020. október 2.

Fekete Lyuk

Az MTVA volt vezérigazgató-helyettese szerint minden a hatályos jogszabályok és törvények betartásával történt.

A Magyar Televízió volt vezérigazgató-helyettese és felesége 2018-ban elcserélt egy 24 négyzetméteres józsefvárosi ingatlant egy 60 négyzetméteres budaira – írja a 24.hu az Budavári Önkormányzattól kikért szerződések alapján.

A két ingatlan mérete és elhelyezkedése alapjaiban különbözik, a józsefvárosi lakás értéke töredéke lehet a Budai Várban található ingatlannak – ezt az is felismeri első blikkre, aki nem ingatlanszakértő.

A földhivatali dokumentumokból pedig az is kiderült, hogy 2018 novemberében Rákay Philip felesége vásárolta meg a józsefvárosi lakást, majd 9 nappal később csereszerződést kötött a Bécsi kapu téri ingatlan bérlőjével, amelynek értelmében a VIII. kerületi ingatlan a várbeli bérlőre szállt.

Érdekes, hogy a lakást azonban nem sokáig tartotta meg az új tulaj sem. A tulajdonjog bejegyzése után 13 nappal ugyanis eladta a józsefvárosi ingatlant, méghozzá éppen annak a személynek, akitől nem sokkal korábban Rákayék megvették azt.

A cikk emlékeztet, Rákay korábban úgy nyilatkozott, hogy az „értékes, felújított pesti öröklakást” a vári lakás bérlője választotta ki, ám ha mindez így is volt, kérdés, vajon az adásvétel után 13 nappal miért döntött úgy, hogy eladja az ingatlant az eredeti tulajdonosnak.

Az MTVA volt vezérigagaztó-helyettese csak annyit mondott a lapnak, hogy „a csere kapcsán minden a hatályos jogszabályok és törvények teljes körű betartásával történt.”

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.