Csak úgy ragyogott reggel a köztévén Kiszelly Zoltán, amikor a nagy jólétet ecsetelte

  • narancs.hu
  • 2019. január 8.

Fekete Lyuk

Az eredményeket már nem csak a közép-, de az alsóbb rétegek is érzik.

Erősen kezdte a napot a propaganda sajtó, Kiszelly Zoltán politológusnak néhány percig tartó tévés szerepléséből sikerült a legtöbbet kihoznia.

Először a hetek óta tartó tüntetések kapcsán jutott arra a megállapításra, hogy "nincs sztrájkhangulat az országban, szerinte nem jön össze a kritikus tömeg, "először a szakszervezeti lufi fog kipukkadni" – mindezt azzal alátámasztva, hogy az elmúlt hetekben nem növekedett a demonstrációk támogatottsága, az emberek nem állnak a szakszervezeti követelések mögé. Kiszelly szerint az ellenzéki pártok a túlélésükért küzdve megpróbálnak ráúszni a szakszervezeti követelésekre, az utcai "álcivilek" mozgalmaira, és már felbukkantak olyan "önjelölt politikusok" is, mint Márki-Zay Péter.

A politológus ezt követően azt is megállapította, hogy tulajdonképpen semmi okuk az embereknek az elégedetlenségre, hiszen, "a kormány 2013-ra kivergődött az adósságcsapdából, amibe a Gyurcsány-, és Bajnai-kormányok juttatták az országot. Azóta mindig egy kicsit könnyebb, egy kicsit több pénz marad az emberek zsebében". Azt sajnos nem fejtette ki, hogy pontosan kinek a zsebére gondolt, néhány tippünk nekünk azért volna. Kiszely szerint az eredményeket már nem csak a közép-, de az alsóbb rétegek is érzik.

Kiszelly Zoltántól nem meglepőek a fenti gondolatok korábban ő volt az, aki azt nyilatkozta, hogy Németország most ott tart, ahol Magyarország 2010 előtt, de szerinte a karácsonyi ételosztás is csak "liberális beetetés".

A köztévé politológusa a kamerába mondta, hogy Németország ott tart, ahol 2010 előtt Magyarország

Reménytelenség, kilátástalanság van az országban. Legalábbis Kiszelly Zoltán szerint. A köztévé erősen rajta van azon, hogy műsoraiba szinte mindig csak a Fideszhez közel álló, a kormányzati álláspontot megerősítő szakértőket hívjon be. Az M1 stúdiójában rendszeresen megfordul a nyíltan a Fidesz mellett kampányoló Nógrádi György és Georg Spöttle, a kormányközeli Alapjogokért Központ több munkatársa és Kiszelly Zoltán politológus, a Századvég Politikai Iskola tanára is.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.