Az MNB szerint Magyar Péter ingerülten kérte számon egyik munkatársukat

  • narancs.hu
  • 2025. április 23.

Fekete Lyuk

A Magyar Nemzeti Bank első körben nem nevesítette a „durva hangnem” forrását, de érkezett Menczer Tamás.

Sajtóközleményt adott ki szerda délben a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amelyben azt írták, hogy egy politikai párt vezetője ingerülten vonta kérdőre egyik munkatársukat. Bár a közlemény nem nevezte meg az illetőt, nem sokkal később Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója Facebook-bejegyzésben azt állította, hogy Magyar Péterről van szó.

Az MNB szerint az eset április 22-én történt, amikor a politikus telefonon kérte számon a jegybank egyik ügyintézőjét. Az ingerült hangvétel oka az volt, hogy az MNB piacfelügyeleti eljárást indított bennfentes kereskedelem gyanúja miatt.

A politikus nehezményezte a hivatalos végzésben szereplő határidőt, annak ellenére, hogy ügyvédje már határidő-hosszabbítási kérelmet nyújtott be. A telefonbeszélgetés során a politikus a jegybank kérdéseit komolytalannak nevezte, és a következő évi országgyűlési választásokra utalva változásokat helyezett kilátásba.

A jegybank közleménye szerint az eljárás az OPUS GLOBAL Nyrt. részvényeivel kapcsolatos, konkrétan a 2023. júliusi részvényvisszavásárlási bejelentést megelőző időszakot vizsgálják. Menczer Tamás posztja után nem sokkal Magyar Péter is megszólalt a közösségi médiában, és tagadta, hogy megfenyegette volna az MNB munkatársát. Elmondása szerint csak jelezte, hogy „bohóc jelet” fog rajzolni a kérdések mellé, valamint üzenetet küldött a jegybank vezetőinek, amely szerint egy leendő Tisza-kormány felelősségre vonja majd az állítólagos visszaélések elkövetőit. Hangsúlyozta, hogy ez nem fenyegetés, hanem ígéret.

A bennfentes kereskedelem vádja korábbi ügy: volt barátnője, Vogel Evelin egy hangfelvételen azt állította, hogy Magyar Péter jelentős részvényvagyonnal rendelkezik, és belső információk alapján kereskedett. Az Index februárban arról számolt be – forrásmegjelölés nélkül –, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda is vizsgálódik az ügyben. Az MNB hét magánszemély ellen indított eljárást. Magyar tagadta a vádakat, és közölte: banki kimutatásai szerint csak július 25-én vásárolt Opus-részvényeket, vagyis napokkal a hivatalos bejelentés után, amikor már nyilvános volt az információ. Állítása szerint a részvények egy részét gyorsan eladta és nyereséget ért el, a többit pedig később veszteséggel adta el.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.