Március végén döntött úgy a kiemelkedő képzőművészeknek járó állami Munkácsy-díj Bizottságának összes tagja, hogy lemondanak a posztjukról, miután a hét képzőművészeti díjazottból ötöt a miniszter jelölt meg, vagyis a "csókosok" kerültek többségbe, érdem alapján pedig mindössze ketten kapták meg a rangos elismerést.
Az egyik ilyen "csókos" volt Vészabó Noémi, aki egy időben stockfotókról készített festményeket, és akinek díjazása a szakma, de még a laikusok számára is teljesen érthetetlen volt.
Az egyik magyarázat szerint Vészabó a miniszter, Hankó Balázs édesapjának protezsáltja, az atya a vezetője ugyanis a Magyar Gyógyszerészi Kamarának, mely szervezet a fő tulajdonosa a Galenus Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft.-nek, amely korábban kiadta Vészabó könyveit, és a weboldalán árulja is Vészabó festményeivel egyetemben. Vészabó első férje Vadász György Kossuth- és Ybl Miklós-díjas magyar építész volt, második férje Dézsy Zoltán fideszes filmrendező volt.
Hiába azonban az értetlenkedés, Hankó Balázs olyannyira kitart Vészabó díjazása mellett, hogy Schmidt Máriával, a Terror Háza főigazgatójával a botrány kitörése után el is mentek meglátogatni a műtermében, amelyet Hankó azzal kommentált, hogy "a Vészabó Noémi által képviselt művészi világ szerves része a magyar kultúra színes és élő hagyományának".
Az egész ügyet azonban más megvilágításba helyezi az a tény, amelyről a 444.hu írt, miszerint
Vészabó Noémi korábban Orbán Viktorról is festett egy portrét, amely ráadásul Orbán Cinege utcai házában van kiállítva.
A lap közzé is tett egy fotót az Orbán-portréról, amely információik szerint 2018. április 8-án került Orbánhoz.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Munkácsy-díj Bizottsága tudott-e a képről, a lap szerint azonban annak léte eddig a NER felsőbb köreiben sem volt közismert tény. Ennek ellenére a lapnak egy forrás azt mondta, hogy Vészabót nem "odafentről" terjesztették fel Munkácsy-díjra – persze ettől még simán elképzelhető az is, hogy az Orbán-portré ért egy állami kitüntetést Vészabónak.