A héten a NER bekebelezett egy médiás lapot is, a Médiapiacot. Ennek jelentőségéről a Narancs.hu is írt; az üzlet lényege annyi, hogy innen kezdve „szakmai alapon” tudják az ellenzéket és a kritikus sajtót savazni, a kormányhoz közel álló lapokat, újságírókat, tulajdonosokat pedig feldicsérni.
A propaganda mindent átjár
Ami átállítható, azt át is állítják. Most éppen a Médiapiac című lapot. „Karácsonyék beavatkoznának a sajtószabadságba" - Mi sem bizonyítja jobban a fideszes propaganda működésének hatásfokát annál, hogy a feltüntetett cikk nem a PestiSrácok, Magyar Nemzet, 888.hu, Origo vagy épp az „új Index" címlapján jelent meg, hanem a frissen bekebelezett Médiapiac nevű lap online felületén egy nappal a tulajdonosváltás után.
„Egy olyan szakmai újságot szeretnénk létrehozni, amely a magyar és a nemzetközi médiapiac működésének, történéseinek ad egy saját értelmezést” – válaszolta a nagyon független és szakmai Origo megkeresésére a szintén nagyon független és szakmai Boros Bánk Levente, aki a kritikus sajtó „vádjaira” reagált. Szerinte a baloldal nem tűri, ha tőlük független emberek a világlátásukkal ellentétesen próbálják értelmezni a világ dolgait. „Folyamatosan hazudnak” – kommentálta a tulajdonosváltásról szóló híreket.
Gyurcsány is előkerült
„A hazugságsorozat annak köszönhető, hogy megijedtek. Féltik a monopolhelyzetüket, tartanak attól, hogy megjelenik egy olyan orgánum, amelyik a fősodrukból kikerülve önálló hangot tervez megütni” – mondta. Példaként az Index körül eseményeket hozta fel, amelyek az Origo értelmezésében „egy belharcnak voltak köszönhetők”, miközben a „társoldalak” azokat „külső szétverésnek” értelmezték, amiből aztán „kampány indul Magyarország ellen”.
Szalay Dánielt, a konkurens médiás hírportál, a Media1 főszerkesztőjét külön kiemelte, akinek tevékenysége Boros Bánk szerint „teljesen szakmaiatlan”. „Ugyanis a lapnál az újságírói etikának a minimumát sem tartották be: példátlan módon egyetlen egyszer sem kérdeztek meg, sem telefonon, sem email-en a történtekről. (...) Ez a szint komolytalan. Komolytalanná teszi nemcsak az embert, hanem az általa irányított médiumot is” – mondta.
Az Origo zárójelben hozzáteszi, Szalay korábban Varga Zoltán 24.hu „propagandaújságának” volt az alkalmazottja, aztán lehetőséget kapott a Media1 nevű bloghoz. „A blog mögött természetesen nem nehéz észrevenni a Gyurcsány-közeli milliárdost, Varga Zoltánt” – írja a portál.
Szerkesztőség? Milyen szerkesztőség?
„Engem lehet lőni, rólam lepattannak ezek, de az újságíróimtól el a kezekkel” – mondta a Médiapiac új tulajdonosa. Hogy kire gondolhat, azt nem lehet tudni, ugyanis a lapnak jelenleg nincs elérhető impresszuma.
A tulajdonosváltás egyik legdurvább körülménye az volt, hogy a hírek szerint Boros Bánk a megjelenését követően „kisöpörte a szerkesztőséget”. Az Origónak most azt mondta, a lapnak ténylegesen nem volt szerkesztősége, ugyanis akik a nyomtatott lapot, vagy az online felületet szerkesztették, alvállalkozóként dolgoztak. Ismertette továbbá, hogy csütörtökön vette át a lapot, és azt megelőzően, szerdán tartottak egy úgynevezett „szerkesztőségi találkozót”, amin az előző tulajdonos bejelentette; eladja az újságot, és a portált, a külsős újságírókkal pedig közölte, „véget ért a munkája”.
„A volt alkalmazottak teljesítményük alapján kaptak fizetést. Azt is hozzátenném, hogy meg voltak fizetve” – mondta Boros Bánk, aki szerint a távozó médiapiacosok nemcsak a fizetésüket kapják meg, hanem egy „lelépési díjat is”.