Boros Bánk Levente nem rúgta ki a Médiapiac szerkesztőségét, mert a lapnak „ténylegesen nem volt szerkesztősége”

  • narancs.hu
  • 2020. október 18.

Fekete Lyuk

Hiszen az újságírók alvállalkózként dolgoztak. Reagált a „vádakra” a médiás lap új tulajdonosa, a Médianéző Központ igazgatója.

A héten a NER bekebelezett egy médiás lapot is, a Médiapiacot. Ennek jelentőségéről a Narancs.hu is írt; az üzlet lényege annyi, hogy innen kezdve „szakmai alapon” tudják az ellenzéket és a kritikus sajtót savazni, a kormányhoz közel álló lapokat, újságírókat, tulajdonosokat pedig feldicsérni.

A propaganda mindent átjár

Ami átállítható, azt át is állítják. Most éppen a Médiapiac című lapot. „Karácsonyék beavatkoznának a sajtószabadságba" - Mi sem bizonyítja jobban a fideszes propaganda működésének hatásfokát annál, hogy a feltüntetett cikk nem a PestiSrácok, Magyar Nemzet, 888.hu, Origo vagy épp az „új Index" címlapján jelent meg, hanem a frissen bekebelezett Médiapiac nevű lap online felületén egy nappal a tulajdonosváltás után.

„Egy olyan szakmai újságot szeretnénk létrehozni, amely a magyar és a nemzetközi médiapiac működésének, történéseinek ad egy saját értelmezést” – válaszolta a nagyon független és szakmai Origo megkeresésére a szintén nagyon független és szakmai Boros Bánk Levente, aki a kritikus sajtó „vádjaira” reagált. Szerinte a baloldal nem tűri, ha tőlük független emberek a világlátásukkal ellentétesen próbálják értelmezni a világ dolgait. „Folyamatosan hazudnak” – kommentálta a tulajdonosváltásról szóló híreket.

Gyurcsány is előkerült

„A hazugságsorozat annak köszönhető, hogy megijedtek. Féltik a monopolhelyzetüket, tartanak attól, hogy megjelenik egy olyan orgánum, amelyik a fősodrukból kikerülve önálló hangot tervez megütni” – mondta. Példaként az Index körül eseményeket hozta fel, amelyek az Origo értelmezésében „egy belharcnak voltak köszönhetők”, miközben a „társoldalak” azokat „külső szétverésnek” értelmezték, amiből aztán „kampány indul Magyarország ellen”.

Szalay Dánielt, a konkurens médiás hírportál, a Media1 főszerkesztőjét külön kiemelte, akinek tevékenysége Boros Bánk szerint „teljesen szakmaiatlan”. „Ugyanis a lapnál az újságírói etikának a minimumát sem tartották be: példátlan módon egyetlen egyszer sem kérdeztek meg, sem telefonon, sem email-en a történtekről. (...) Ez a szint komolytalan. Komolytalanná teszi nemcsak az embert, hanem az általa irányított médiumot is” – mondta.

Az Origo zárójelben hozzáteszi, Szalay korábban Varga Zoltán 24.hu „propagandaújságának” volt az alkalmazottja, aztán lehetőséget kapott a Media1 nevű bloghoz. „A blog mögött természetesen nem nehéz észrevenni a Gyurcsány-közeli milliárdost, Varga Zoltánt” – írja a portál.

Szerkesztőség? Milyen szerkesztőség?

„Engem lehet lőni, rólam lepattannak ezek, de az újságíróimtól el a kezekkel” – mondta a Médiapiac új tulajdonosa. Hogy kire gondolhat, azt nem lehet tudni, ugyanis a lapnak jelenleg nincs elérhető impresszuma.

A tulajdonosváltás egyik legdurvább körülménye az volt, hogy a hírek szerint Boros Bánk a megjelenését követően „kisöpörte a szerkesztőséget”. Az Origónak most azt mondta, a lapnak ténylegesen nem volt szerkesztősége, ugyanis akik a nyomtatott lapot, vagy az online felületet szerkesztették, alvállalkozóként dolgoztak. Ismertette továbbá, hogy csütörtökön vette át a lapot, és azt megelőzően, szerdán tartottak egy úgynevezett „szerkesztőségi találkozót”, amin az előző tulajdonos bejelentette; eladja az újságot, és a portált, a külsős újságírókkal pedig közölte, „véget ért a munkája”.

„A volt alkalmazottak teljesítményük alapján kaptak fizetést. Azt is hozzátenném, hogy meg voltak fizetve” – mondta Boros Bánk, aki szerint a távozó médiapiacosok nemcsak a fizetésüket kapják meg, hanem egy „lelépési díjat is”. 

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.