„Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség” – mondta csütörtökön Simicskó István honvédelmi miniszter Székesfehérváron.
A tárcavezető kiemelte, hogy a (zseniális nevű, ezt el kell ismerni) Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program elemeinek kialakításakor nagyon sok szempontot vettek figyelembe, így derült ki az is, hogy a haderő buszparkja bizony modernizálásra szorul. „Az új buszok jó szolgálatot fognak tenni többek között a balkáni missziók és a határvédelmi feladatok ellátása során is. Mire a haderőfejlesztési program befejeződik, a Magyar Honvédség terveink szerint haditechnikai szempontból is meghatározó lesz a térségben” – mondta a honvédelmi miniszter.
Kitűnő! És rögtön két legyet üt egy csapásra ezzel a kormány, hiszen ez a „történelmi pillanat”, amikor is „újra útjára indul az autóbuszgyártás, nemcsak a haderőnek jelent képességnövekedést, hanem munkahelyeket is teremt Székesfehérváron”.
|
Ennél már csak Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport tulajdonosa fogalmazott szebben és meghatóbban: szerinte ugyanis „az Ikarus cégbe »genetikailag kódolt« a hadiipari kötődés”. És persze nem kell aggódni, a magyar modell továbbfejleszthető, és így „nem kizárt, hogy a nemzetközi piacon is életképes lesz”. (Vajon melyik országra gondolhatott elsősorban?)
Kár, hogy metrógyártásban nem vagyunk ilyen jók, az Ikarus a BKK-nak is nagy szolgálatot tenne.