„Haditechnikai szempontból is meghatározó” akar lenni a térségben a Magyar Honvédség

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 22.

Fekete Lyuk

Ezért buszokkal erősít.

„Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség” – mondta csütörtökön Simicskó István honvédelmi miniszter Székesfehérváron.

A tárcavezető kiemelte, hogy a (zseniális nevű, ezt el kell ismerni) Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program elemeinek kialakításakor nagyon sok szempontot vettek figyelembe, így derült ki az is, hogy a haderő buszparkja bizony modernizálásra szorul. „Az új buszok jó szolgálatot fognak tenni többek között a balkáni missziók és a határvédelmi feladatok ellátása során is. Mire a haderőfejlesztési program befejeződik, a Magyar Honvédség terveink szerint haditechnikai szempontból is meghatározó lesz a térségben” – mondta a honvédelmi miniszter.

Kitűnő! És rögtön két legyet üt egy csapásra ezzel a kormány, hiszen ez a „történelmi pillanat”, amikor is „újra útjára indul az autóbuszgyártás, nemcsak a haderőnek jelent képességnövekedést, hanem munkahelyeket is teremt Székesfehérváron”.

Széles a vigyor

Széles a vigyor

Fotó: Rácz Tünde, honvedelem.hu

Ennél már csak Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport tulajdonosa fogalmazott szebben és meghatóbban: szerinte ugyanis „az Ikarus cégbe »genetikailag kódolt« a hadiipari kötődés”. És persze nem kell aggódni, a magyar modell továbbfejleszthető, és így „nem kizárt, hogy a nemzetközi piacon is életképes lesz”. (Vajon melyik országra gondolhatott elsősorban?)

Kár, hogy metrógyártásban nem vagyunk ilyen jók, az Ikarus a BKK-nak is nagy szolgálatot tenne.

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.