„Haditechnikai szempontból is meghatározó” akar lenni a térségben a Magyar Honvédség

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 22.

Fekete Lyuk

Ezért buszokkal erősít.

„Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség” – mondta csütörtökön Simicskó István honvédelmi miniszter Székesfehérváron.

A tárcavezető kiemelte, hogy a (zseniális nevű, ezt el kell ismerni) Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program elemeinek kialakításakor nagyon sok szempontot vettek figyelembe, így derült ki az is, hogy a haderő buszparkja bizony modernizálásra szorul. „Az új buszok jó szolgálatot fognak tenni többek között a balkáni missziók és a határvédelmi feladatok ellátása során is. Mire a haderőfejlesztési program befejeződik, a Magyar Honvédség terveink szerint haditechnikai szempontból is meghatározó lesz a térségben” – mondta a honvédelmi miniszter.

Kitűnő! És rögtön két legyet üt egy csapásra ezzel a kormány, hiszen ez a „történelmi pillanat”, amikor is „újra útjára indul az autóbuszgyártás, nemcsak a haderőnek jelent képességnövekedést, hanem munkahelyeket is teremt Székesfehérváron”.

Széles a vigyor

Széles a vigyor

Fotó: Rácz Tünde, honvedelem.hu

Ennél már csak Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport tulajdonosa fogalmazott szebben és meghatóbban: szerinte ugyanis „az Ikarus cégbe »genetikailag kódolt« a hadiipari kötődés”. És persze nem kell aggódni, a magyar modell továbbfejleszthető, és így „nem kizárt, hogy a nemzetközi piacon is életképes lesz”. (Vajon melyik országra gondolhatott elsősorban?)

Kár, hogy metrógyártásban nem vagyunk ilyen jók, az Ikarus a BKK-nak is nagy szolgálatot tenne.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.