Nagylelkű volt az ATV Demcsák Zsuzsával, nem perelte be milliókra

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 22.

Fekete Lyuk

Folytatódik a történet.

A Bors arról ír, hogy az ATV-nél mindössze két hetet töltő, a Szanyi Tiborral készült egészen furcsa interjú után távozó Demcsát Zsuzsát akár be is perelhetné a televízió szándékos károkozásért. Demcsák közös megegyezéssel jött el a tévétől, azt írta, ő maga kérte a menesztését „kóros fáradtság” miatt, miután az ominózus adás után felfüggesztették, belső vizsgálat indult ellene. Érdekes, hogy az ATV elég nagy reklámkampányt hozott össze Demcsák miatt, a megújult Egyenes Beszédet hirdető plakátokkal még ma is tele van a főváros.

via GIPHY

A bulvárlap megszólaltatott egy tévés jogászt, aki szerint az lett volna a felelősségteljes döntés, ha Demcsák nem ül be a stúdióba. „(…) ha nagyon szigorúan vizsgáljuk az esetet, a kereskedelmi csatornának komoly presztízsveszteséget és/vagy anyagi kárt okozhatott az elmúlt pár nap. A jövőbeli riportalanyok gondolhatják úgy, hogy nem mennek be interjúra, hiszen ebben a tévében dekoncentrált műsorvezetők vannak, akikkel beszélgetve elvész a lényeg a mondandójukból. Vagy a Demcsákot helyettesítő műsorvezetőknek több fizetést kell adni a pluszmunkáért. Ha akarta volna a televízió jogi osztálya, simán indíthatott volna egy kártérítési pert a műsorvezető ellen szándékos károkozásért, ami milliókba került volna Zsuzsának. Nagylelkűek voltak vele” – magyarázta a Borsnak a szakember.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.