Dávid a tettes: megütött egy Ismerős Arcot a kokárdájáért Tatabányán

  • narancs.hu
  • 2016. március 14.

Fekete Lyuk

A Jobbikot teljesen kiborította a nemzeti rock nagyágyúi elleni merénylet.

Tegnap tette közzé az Ismerős Arcok együttes Facebook-oldalán az alábbi közleményt: „MEGÜTÖTTÉK AZ ISMERŐS ARCOK ZENEKAR VAK SZAXOFONOSÁT – TÁNCZOS ISTVÁNT – A KOKÁRDA VISELÉSE MIATT! A mai tatabányai koncerthelyszínre történő megérkezés után 3 személy inzultálta és megütötte a zenekar technikusait és a zenekar szaxofonosát, majd az incidens után azonnal távoztak. Amit tudunk: fehér 5 ajtós Ford Focus személygépkocsi, a rendszám első betűje: L, az egyikük neve Dávid. A történtekről hangfelvétel készült. Szégyen, hogy ez megtörténhet 2016-ban Magyarországon.”

Mi is így gondoljuk.

Ám mivel a szövegből sem az nem derül ki, hogy mi lett a vak szaxofonossal, sem az, hogy értesítették-e rendőrséget, illetve az sem, hogy a szervezők – és a többi tagok – miért nézték tétlenül a garázdákat, elég különösnek tűnik ez az elbeszélés. Különös, hogy a közlésnek az a része, hogy mégis mi lehetett az oka, hogy egy fogyatékos embert bántalmaztak, teljesen homályban marad, de még az is, hogy megtartották-e egyáltalán a koncertet. Úgy látszik, az Ismerős Arcok szerint mindez lényegtelen. Csupán a kokárdatépés a lényeg, illetve az, hogy Dávidnak hívták az egyik verekedőt. Nem, majd Góliátnak!

Az természetes, hogy egy ilyen közlés után a kommentelők hasonló módon, bár kissé harsányabban adnak hangot felháborodásuknak, az viszont mindenképp meglepő, hogy a rajongók mellett a Jobbik is bedobta az Ismerős Arcok tegnapi kalandját, s ezt a közleményt juttatta el az MTI-hez: „A Jobbik a leghatározottabban elítéli az Ismerős Arcok zenekar elleni vasárnap esti támadást. Felháborítónak tartjuk, hogy Magyarországon nemzeti ünnepünk közeledtével a kokárda viselése miatt ugyanúgy támadás érhet magyar embereket, mint az úgynevezett rendszerváltás előtt. Követeljük az elkövetők szigorú, példás megbüntetését! A Jobbik együtt érez a zenekarral, hiszen »egy vérből valók vagyunk«!”

Neked ajánljuk

Kutyából nem lesz unikornis

  • SzSz

„1 millió dollár nem tuti. Tudjátok mi a tuti? 1 milliárd dollár” – fűzi be Sean Parker, a simlis befektető a Facebook tejfelesszájú, egyetemista alapítóit a The Social Network – A közösségi hálóban. A Justin Timberlake játszotta pasas maga a gonosz kapitalista csábító, aki David Fincher filmje szerint főszerepet játszott abban, hogy néhány kapucnis srác nekifutásából vanity project helyett végül az egész világot meghódító gigavállalat jöjjön létre.

A legnagyobb átverés

Alighanem biztosra akart menni a Netflix, amikor jó pénzért – erről még lesz szó – megvette 2018-ban az akkor már internetszerte nagy népszerűségnek örvendő, és épp börtönbüntetését töltő álörökösnő, Anna Sorokin élettörténetének megfilmesítési jogát, és hozzá ugyancsak szép pénzért leszerződtette az Y generációs narratívák kipróbált tévés elbeszélőjét, Shonda Rhimest. Biztosra mentek, csak épp azt nem tudták eldönteni, hogy mit is akarnak ezzel az egésszel kezdeni, mit szeretnének mondani a történetről, és miért tartják egyáltalán érdekesnek a Sorokin-sztorit.

A legnagyobb tűzijáték

  • Csabai Máté

Zabszem van Tigran Hamasyan seggében. Az örmény folklór, a thrash metal, a prog rock és az ECM-stílusú ambient felé tett kirándulások után odaérkezik, ahonnan mások indulni szoktak: az amerikai jazzdalokhoz, Ella Fitzgerald, Charlie Parker és Chet Baker klasszikusai­hoz. Nem vitatom, hogy ragyogó invencióval és virtuozitással nyúl ezekhez, de izgága természetének nem tud parancsolni.

Távolról sem

  • Sándor Panka

Elgondolkodtató és megragadó látvány fogad (Erős Hanna és Zatykó Bori munkája): a színpadon hatalmas piros M betű, előtte piros szőnyeg, jobboldalt kör alakú vetítővászon, Bartha Máté videóival. A Kovács Lehel által megformált kutató, az Amerikából hazatért Gyarmati Egon bele is kezd a Magor-program kifejlesztésének hátteréről szóló ismeretterjesztő előadásába.

Elnyomás alatt nő

Naomi Wolf amerikai feminista író a Vagina című könyvében hosszan értekezik arról, hogy a vagina fölötti uralom és a nők társadalmi csoportjának elnyomása egy és ugyanaz.

Míg el nem tűnik

  • Erdei Krisztina

A 20. század alkotói gyakran keresték a fotózás valódi helyét a művészetek között. Moholy-Nagy és kortársai, az avantgárd fotográfia képviselői a festészetet utánzó fotóhasználattal szemben, a médium sajátos formanyelvének kidolgozására törekedve önálló kifejezésmódot fejlesztettek ki, amely képes a valóságot sajátos nézőpontok mentén rögzíteni.

A leégett kastély felépítése

A kötet megjelenése után publikált Párhuzamos létezésben című műhelyesszéjében Láng Orsolya úgy fogalmazott, hogy akkor zárja le a verseskötetének kéziratát, amikor úgy érzi, már nem tud többet mondani „arról a kevés dologról, ami foglalkoztat”.