Megfigyelési botrány az Orbán-sajtóban: dolgozóit figyelő Figyelő

  • narancs.hu
  • 2017. május 25.

Fekete Lyuk

Ha Schmidt Mária lapkiadójánál dolgozol, nincs biztonságban a postafiókod.

„…levelezését megnéztem, nem találtam benne semmit az adott időszakra… Fiókjába csak úgy tudok belépni, ha megváltoztatom a levelezés jelszavát, de ezt elég nehéz megmagyarázni… Levelezésébe este belépek…”

Csak egy kis kedélyes részlet abból az Átlátszó birtokába jutott levelezésből, mely – írja az atlatszo.hu – Schmidt Mária lapjának egyik középvezetője és a kiadó külsős informatikusai között zajlott. A dolgozók postafiókjait nyilvánvalóan nem magánszorgalomból törette fel a főnök, hanem minden bizonnyal azért, hogy kiderítsék; szivárogtatott-e valaki információkat az Átlátszó cikkéhez, melyben az immár Schmidt-féle Figyelő erős lejtmenetéről is szó esett.

Schmidt és Lánczi a Századvég konferenciáján

A Figyelő fő emberei: Schmidt Mária & Lánczi Tamás

Fotó: MTI

A levelezésből kitűnik, hogy Schmidtéknél még van mit tanulni postafiók-feltörés ügyében:

„Mit mondunk a két lánynak, hogy miért léptek be a levelezésükbe?” – így a minden eshetőségre gondoló megrendelő. További gyöngyszemek az Átlátszó cikkében, illetve Orwell és John Le Carré idevágó műveiben.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.