Ez aztán a karrier: Simicskó Istvánnak a fiatal lelket kell megérintenie eztán

  • narancs.hu
  • 2018. július 2.

Fekete Lyuk

Mit csináljon, ide állította a párt.

Interjút adott a Magyar Időknek Simicskó István korábbi honvédelmi miniszter abból az alkalomból, hogy új feladatot kapott a főnöktől, kormánybiztos lett. „Orbán Viktor miniszterelnök úr a hazafias és honvédelmi nevelés megerősítését bízta rám” – mondta.

Azt sajna nem tudhattuk meg, hogy pontosan mi lesz a feladata,

egyáltalán lesz-e bármi dolga azonkívül, hogy felvegye a fizetését.

Simicskó István éppen megválogatja a szavait

Simicskó István itt még miniszterként válogatja meg a szavait

Fotó: MTI

Simicskó elmondása szerint olyan tevékenységekkel kell majd foglalkoznia, mint a „fiatal lelkek megérintése”, „tapasztalatok átadása”, „egészséges nemzettudatra nevelés”, és persze a „szellemi honvédelem”.

Simicskó szerint „hiába deklaráljuk, hogy a haza védelme nemzeti ügy, ha nem teszünk érte semmit, akkor nem válik azzá”, s úgy gondolja, hogy ezt – pártállásra való tekintet nélkül – mindenkinek magáévá kell tennie. Már csak azért is, mert az ellenség nem alszik.

Az exminiszter immár kormánybiztosként elmondta azt is, szerinte mi a boldogulás útja: „Véleményem szerint egy ember csak akkor tud megmaradni ebben a lüktető, folyamatosan mozgásban lévő és felgyorsult világban,

ha egészséges embertudattal rendelkezik,

ha saját személyiségét, a saját emberi mivoltát megéli. Ha van családja, ha van nemzettudata, van istentudata, akkor ez a három együtt egy olyan egységet ad, amivel könnyebben túl tud jutni az élet nehézségein.”

Ha jól sejtjük, Simicskónak ettől kezdve az egészséges embertudat nevében kell megnyilvánulnia, bár ennyi erővel azt is hajtogathatná: bukott miniszter vagyok, bukott miniszter vagyok…

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.