Feljelentett két színikritikust a POSZT igazgatója a Facebook-bejegyzéseik miatt

  • narancs.hu
  • 2019. június 29.

Fekete Lyuk

Rágalmazásért.

Tavaly októberben kiderült, hogy a Pécsi Országos Színházi Találkozót (POSZT) szervező, a pécsi önkormányzat többségi tulajdonában lévő Pécsi Országos Színházi Fesztivál Nonprofit Kft. (POSZF) két év alatt 118 millió forintot fizetett az Aktor Produkció Közhasznú Nonprofit Kft-nek - olvasható az Átlátszón.

Az ügy érdekessége, hogy az Aktor ügyvezetője és egyik tulajdonosa Szűcs Gábor, aki a POSZT fesztiváligazgatója is, a POSZF ügyvezetője, Magyar Attila pedig szintén tulajdonos az Aktorban.

Az esetről szóló egyik cikket a Revizor két munkatársa, Csáki Judit és Jászay Tamás megosztották a Facebook-oldalukon 2018 novemberében. 2019 áprilisában a két újságíró idézést kapott a Pécsi Járásbíróságtól, mert Magyar Attila feljelentette őket rágalmazásért.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.