G. Fodor felcsapott divatszakértőnek, az Alapjogokért Központ igazgatójának zokniján élcelődött

  • CD
  • 2019. április 23.

Fekete Lyuk

Fontosnak tartotta Szánthó Miklós bajszát és öltözékét részletesen kibeszélni, miközben azért rögzítette, olyan témával foglalkozik, ami nem a jobboldalé.

Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ igazgatója volt G. Fodor Gábor A nyolcas című legutóbbi műsorának vendége.

G. Fodor komoly tévés tehetségét fitogtatva némi hízelgéssel kezdte: közölte Szánthóval, hogy igen komoly embernek tartja, akitől a tévénézők rendszerint nagyon komoly mondatokat hallhatnak.

Hogy ezt a komolyságot oldja olyan kérdést tett fel neki, amit még Kálmán Olga sem merne bevállalni: mi történik akkor, ha valaki összeakasztja vele a bajszát.

De nem állt meg itt, további, Pulitzer-díjra feljogosító kérdésekkel fektette két vállra a kormánypárti "civilt": az Alapjogokért Központ igazgatójának élénk színű, feltűnő zoknijain élcelődött. Mintha G. Fodor nem igazán tartaná összeegyeztethetőnek az elegancia és az élénk színek viselését. Talán mert az olyan liberális izé. Egy rendes konzervatív ember, mit húz a lábára, mit, hát fekete zoknit – gondolhatja naivan, hisz' Justin Trudeau kanadai miniszterelnökkel példálózott.

G. Fodor még mindig vicces akart lenni, így a 40 percnyi műsorának felvezetését azzal folytatta, hogy voltaképp Szánthó mégiscsak érdekes, már-már furcsa dologgal foglalkozik.

Hisz' "van egy olyan témád, az alapjogok, ami nem a jobboldal témája".

Nincs is ehhez mit mit hozzáfűzni.

A nyolcas (2019.04.21.) - HÍR TV

Kövessenek minket közösségi felületeinken! ► Facebookon: https://www.facebook.com/hirtv/ ► a honlapunkon: https://hirtv.hu/

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.