Ismeretlen művész véleménye a munka alapú társadalomról

  • narancs.hu
  • 2015. november 29.

Fekete Lyuk

Sose tudjuk meg, hogy az alkotó a szocialista rendszert kívánta dicsőíteni vagy épp ellenkezőleg. Látnok is lehetett.
false

Valamikor októberben jártunk a BKV trolibuszgarázsában, egy úgynevezett nyílt napon, ekkor találtunk (pontosabban tapostunk) e műalkotásra. Pontosabban kettőre! Bizonyos, hogy a míves dekorációk az egykori dolgozók kreativitásának tanújelei, ám az egyiknél nem lehet nem észrevenni, hogy a rajta lévő üzenet ma is milyen aktuális!
false


Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.