Az ismét hiperaktív Rogán Antal teljesen odavan Kásler Miklóstól

  • narancs.hu
  • 2018. április 29.

Fekete Lyuk

Közel már a széles körű felvirágzás!

Mikor híre ment, hogy Balog Zoltánt Kásler Miklós, az Országos Onkológiai Intézet főigazgatója váltja az emberi erőforrások miniszterének posztján, a magyar sajtó szabadabb fele nagy elánnal kezdte idézgetni Kásler korábbi ostoba kijelentéseit.

Be kell tartani a tízparancsolatot, így gyógyulhat a magyar – mondta a leendő miniszter, aki majd az egészségügyért is felel

Na meg az ősrobbanás? Nem is volt ilyen.

Lapunk előszedte a NER új arcának portréját is.

A megkerülhetetlen – Portré Kásler Miklósról, az Országos Onkológiai Intézet főigazgatójáról

Sebész, onkológus, 24 éve az Országos Onkológiai Intézet főigazgatója. Nevéhez köthető a rákgyógyítás centralizálása, módszertanok kidolgozása, de a szakma jelenlegi rossz helyzetéért is sokan tartják felelősnek.

Az RTL Klub a minap megkérdezte Kásler kinevezéséről a választás óta már nem bujkáló Rogán Antalt, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető minisztert, aki úgy nyilatkozott, hogy Kásler jót fog tenni a magyar oktatásnak és az egészségügynek (persze Palkovics Lászlóval, eddigi oktatási államtitkárral karöltve, aki az új kormányban technológiai és innovációs miniszter lesz).

Mint az köztudott, a magyar oktatás nemzetközi szinten (PISA-felmérések, Európai Bizottság jelentése) messze elmarad az európai színvonaltól.

Szerencsére Kásler sem elégedett az oktatás helyzetével, de sajnálatos módon egészen más problémákat lát.

Az új emberminiszter szerint a neveletlen gyerekeket meg kell nevelni, a hit- és erkölcstan nagyon jó, a műhiba pedig relatív dolog

Sikerült megtalálni Balog Zoltán méltó utódját.

Hisz’ a magyar kultúra elképesztő kincsestárát sem ismertetik meg eléggé a diákokkal.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.