Kegyeleti park és temetkezési múzeum épül Kisteleken százmillióért

  • narancs.hu
  • 2018. március 3.

Fekete Lyuk

Az MTI 100 ezernek nézte a 100 milliót, jól hangzott, de nem igaz.

Kárpát-medencei kegyeleti parkot és temetkezési múzeumot alakítanak ki Kisteleken.

És bár az MTI mai közlése szerint csupán 100 ezer forint pályázati támogatásból jön létre a projekt (ezt a képtelenséget vette át eddig mindenki), a valóság az, hogy az önkormányzati közlemény szerint az a százezer 100 millió.

Már épp leírtuk, hogy ez nem az projekt lesz, amire egy zsák pénzt összelapátoltak, hogy létrehozzanak valamit, amit aztán a kutya se látogat – és hát, de.

A projekt célja, hogy összegyűjtse és bemutassa a Kárpát-medencében élő népekre, etnikai csoportokra, a különböző tájegységek lakóira jellemző sírokat, sírjeleket és sírépítményeket, áttekintést nyújtva történeti és néprajzi összefüggéseikről. A száz négyzetméteres látogatóközpont interaktív elemekkel is várja majd látogatóit – nem egészen világos, ezt hogy kell elképzelni ebben az esetben… A szabadtéri színpad pedig történelmi színjátékok helyszíne lesz.

Az elkészült objektum várhatóan 2019. év elejétől lesz látogatható.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.