Lázár János igazi teniszcsellel reagált a magyar sajtószabadság mélyrepülésére

  • narancs.hu
  • 2020. július 30.

Fekete Lyuk

Hasonlóan reagált az Index szétverésére is.

Lázár János a Magyar Tenisz Szövetség frissen megválaszolt elnökeként nyilatkozott a Népszavának, s miután ismertette nagyívű terveit teniszügyi vezetőként, kapott egy-egy kérdést az Index szétveréséről és a magyarországi sajtószabadság siralmas helyzetéről is.

false

Népszava: Politikusként kancelláriaminiszter volt, amikor megszüntették a Népszabadságot, most az Indexet verik szét a kormány közreműködésével. Mennyire érzi magát felelősnek kormánypárti politikusként ezekért az eseményekért?

LJ: Halhatta a bemutatkozó beszédemben is, teniszezni és nem fideszezni jöttem.

Népszava: Azt mondta korábban, hogy mindig az Index elolvasásával kezdi a napját. Mit fog olvasni ezután?

LJ: Meglátjuk.

Népszava: A Riporterek Határok Nélkül jogvédő szervezet ranglistáján a sajtószabadság tekintetében Magyarország a 23. helyről a 89.-re esett vissza, az EU-országok közül már csak Bulgáriát előzi meg. Mi erről a véleménye?

LJ: Ezzel szemben milyen jó is az, hogy a tenisz ranglisták legalább objektívek.

Míg az index szétverésére vonatkozó válasz nem több egy alapvonalról elkövetett elcsépelt tenyeresnél, addig a sajtószabadságos riposzt  már-már egy furfangos átemeléssel egyenértékű, s ilyeténképpen méltó egy teniszvezetőhöz.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.