Lesz itt objektív újságírás: Szikszai szerint a HírTv eddig torzította a híreket

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 4.

Fekete Lyuk

„Aljas híresztelésnek nincs helye.”

Roppant szórakoztató interjút adott a Magyar Időknek Szikszai Péter, a HírTv új vezérigazgató-helyettese, miután ezen a héten alapos tisztogatásba kezdtek a csatornánál annak érdekében, hogy visszaállítsák a G-nap előtti állapotokat. „A hírműsorokat nem a kritika, a valós problémákra való rámutatás, a kormányzati munka ellenőrzésének szándéka jellemezte, hanem szabad szájú, mértéktelen gyűlölet, a tények torzítása, ami minden volt, csak nem objektív újságírás. A tematikát, a nyelvezetet és az irányultságot kell megváltoztatni, a kekeckedő, aljas hírszerkesztésnek nincs helye” – mondta Szikszai a HírTv elmúlt három évéről.

A visszafoglalt csatornán eddig 12 műsort szüntettek meg, és több kollégának azonnali hatállyal mondtak fel. Szikszai szimbolikusnak nevezte Kálmán Olga távozását, és elmondta, hogy ezzel párhuzamosan visszatér a csatornához Földi-Kovács Andrea, aki a 2015-ös G-napot követően elsőként mondott fel a HírTv-nél.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.