Puzsér: „Budapest a legfőbb vesztes, visszatérek a kulturális térbe”

  • narancs.hu
  • 2019. október 14.

Fekete Lyuk

Nem lesz egy nem működő demokrácia biodíszlete.

Puzsér Róbert tegnap már röviden kifejtette a véleményét a 2019-es önkormányzati választásokról, most egy hosszabb Facebook-bejegyzésben foglalt állást.

Puzsér totálisan kiakadt: győztek a szekták

Annak örült volna, ha a szocialista pártmaffia ma megsemmisül. A redvás szendvics és a gennyes hús között lehetett dilemmázni - ezt találta mondani Puzsér Róbert az önkormányzati választás eredményt értékelő sajtótájékoztatóján. Szerinte a NER nyert még 10 évet, de túlélt a balliberális network is, egész Budapesten. Szerinte polgárháború határozza majd meg a következő évtizedet.

„A tegnapi főpolgármester-választás legfőbb vesztese Budapest. Egy hetvenes évekből itt ragadt városkoncepció vetélkedett egy alakváltó political animal szemérmetlen hazugságaival. Az alkalmatlan, romlott és hazug szocialista network vetélkedett a nem kevésbé romlott és hazug, arrogáns, képmutató, zsarnoki hajlamú illiberális rezsimmel. A két őrjöngő szekta újra felosztja az országot, a népi-urbánus konfliktus lemeze újra a lejátszón, a polgárháború lángjai újra magasra csapnak" – írja, majd bekezdéseken át sorolja, mi minden bántja.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.