Puzsér: „Budapest a legfőbb vesztes, visszatérek a kulturális térbe”

  • narancs.hu
  • 2019. október 14.

Fekete Lyuk

Nem lesz egy nem működő demokrácia biodíszlete.

Puzsér Róbert tegnap már röviden kifejtette a véleményét a 2019-es önkormányzati választásokról, most egy hosszabb Facebook-bejegyzésben foglalt állást.

Puzsér totálisan kiakadt: győztek a szekták

Annak örült volna, ha a szocialista pártmaffia ma megsemmisül. A redvás szendvics és a gennyes hús között lehetett dilemmázni - ezt találta mondani Puzsér Róbert az önkormányzati választás eredményt értékelő sajtótájékoztatóján. Szerinte a NER nyert még 10 évet, de túlélt a balliberális network is, egész Budapesten. Szerinte polgárháború határozza majd meg a következő évtizedet.

„A tegnapi főpolgármester-választás legfőbb vesztese Budapest. Egy hetvenes évekből itt ragadt városkoncepció vetélkedett egy alakváltó political animal szemérmetlen hazugságaival. Az alkalmatlan, romlott és hazug szocialista network vetélkedett a nem kevésbé romlott és hazug, arrogáns, képmutató, zsarnoki hajlamú illiberális rezsimmel. A két őrjöngő szekta újra felosztja az országot, a népi-urbánus konfliktus lemeze újra a lejátszón, a polgárháború lángjai újra magasra csapnak" – írja, majd bekezdéseken át sorolja, mi minden bántja.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.