Tarlós óriásit haknizott a Kossuth rádióban

  • narancs.hu
  • 2017. október 8.

Fekete Lyuk

Úgy nyalt be Orbánnak, hogy közben kritizálta a város finanszírozását.

Tarlós szerint a jelenlegi kormány és a mostani budapesti városvezetés hét év alatt többet produkált, mint elődeik kétszer annyi idő alatt. Azért itt érdemes egy pillanatra megállni és visszatekinteni Tarlós elmúlt hét évére, amely során valóban megvalósult néhány nagyszerű projekt (például a fonódó villamoshálózat), illetve sikerült rendezni a város korábbi adósságállományát, de utóbbit pillanatok alatt újra is generálták: „Az idei költségvetés 2020-ra 161 milliárdos adósságállománnyal számol, ami a működési bevétel 78 százaléka. Sikerül visszahozni a konszolidáció előtti két és fél évtized adósságállományát – feleakkora költségvetés mellett” – mondta korábban lapunknak Karácsony Gergely. A nekünk adott interjújában a Párbeszéd politikusa pontosan arról a kormány és a főváros közti viszonyról beszélt, amiről most Tarlós olyan szépeket mond.

„Budapest lefejezése a cél”

Miközben sorra valósulnak meg Budapest területén olyan beruházások, amelyek csak a kormánynak fontosak, addig a főváros eszelős mértékben adósodik el. A fővárosi fideszesek nem izgatják magukat, mindenki az egyéni érdekeivel van elfoglalva.

A főpolgármester egyébként nagy sikerként könyveli el a hármas metró felújítását, amely minden tekintetben (metrókocsik pályáztatása, azok folyamatos – máig tartó – meghibásodása, az infrastruktúra rekonstrukciójának finanszírozási problémái stb.) botrányos és elkeserítő.

Mindezek ellenére Tarlós meglehetősen finoman és udvariasan fogalmazott, amikor ma azt mondta a Kossuth rádióban, hogy „Budapestnek kicsit több autonómiát, stabilabb finanszírozást képzelek el, de amit elértünk, az mindenképpen tiszteletre méltó, és azt is bizonyítja, hogy a negatív kommunikációs próbálkozások ellenére nem volt eredménytelen eddig sem a kormány és a városvezetés együttműködése”.

A város anyagi kivéreztetéséből fakadó problémák tiszteletre méltó tettek hármas metróra vonatkozó példáiról e heti lapszámunkban olvashat.

Magyar Narancs – Archívum részletes

E heti lapszámunk számos oldalán nagy részletességgel számolunk be arról, hogy milyen folyamatok vezettek Bárczi-Botka László halva találásához, ezeket előre összefoglalva annyit árulunk csak most el, hogy nem a harc mezején omlott el ő, ellenberger gyilkos erőszak ölte meg László-Benőnket, a Radványi Sötét Erdő Demokratikus Pártjának jelöltjét a főagronómusi posztra.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.