„A Greenpeace Magyarország összeszedte, hogy ki szavazott az elmúlt években az Európai Parlamentben a zöld ügyek mellett. Nincs meglepetés: Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője. Ezzel szemben az LMP fizetett hirdetésben reklámozza, hogy milyen fontos a környezetvédelem, pedig az EP-képviselőjük például nem szavazta meg a tehergépjárművek CO2-kibocsátásának a csökkentését!” - olvasható a Párbeszéd bejegyzése.
Az ügy előzménye, hogy az LMP fizetett Facebook-hirdetésben szólította fel a szavazókat, hogy a májusi EP-választáson mindenképpen rájuk szavazzanak, ellenben eszükbe ne jusson a Párbeszédre vagy a Momentumra adni a voksukat, mert utóbbiak - ahogy azt a hirdetés is kiemeli - a Medián akkori felmérése szerint nem érnék el a bejutási küszöböt sem. A kutatás szerint az LMP a biztos szavazók körében 6 százalékon áll és ezzel bejutna, míg a Momentum 3, a Párbeszéd pedig 1 százalékon áll jelenleg.
Fizetett hirdetésben alázza az LMP a Párbeszédet és a Momentumot
Az ellenzéki összefogás sajátos értelmezése. Az LMP fizetett Facebook-hirdetésben szólítja fel a szavazókat, hogy a májusi EP-választáson mindenképpen rájuk szavazzanak, ellenben eszükbe ne jusson a Párbeszédre vagy a Momentumra adni a voksukat, mert utóbbiak - ahogy azt a hirdetés is kiemeli - a Medián friss felmérése szerint nem érnék el a bejutási küszöböt sem.