Film

Babysitting – A felvigyázó

  • 2014. november 23.

Film

Zord főnök hagyja szülinapos beosztottra neveletlen kiskamasz kölkét, ám a kétségbeesett munka­erő minden tiltakozása ellenére a bulizni vágyó barátok ellepik és a partin lezúzzák a főnök puccos villáját. Ráadásul az őrizni rendelt, aszociális kis szörny eltűnik, alkalmat szolgáltatva ezzel arra, hogy a papa otthon hagyott luxusterepjáróját is leamortizálja a szökevény keresésére indult félrészeg csapat. Estébé, estébé: a humor fő forrása az, hogy minden szabály, aminek betartására rettentően ügyelni kell, áthágassék, nevetségessé tétessék, érvénytelenné váljon, továbbá minden dolog (berendezési tárgy, érték, háziállat), amit csak fehér kesztyűben szabad megérinteni, összetörjön, szétszakadjon, lehányassék, megdögöljön. A Másnaposok és egyéb lerészegedéses erőlködések nyomvonalán haladó rendezők nyilván abban a hiszemben láttak munkához, hogy egy vicc akkor is humoros, ha csak a poénokat mondják be. Nem felépíteni próbálják a hatást, hanem tolni kifelé a csövön – amitől az egész kavalkád unalomba fúl.

S hogy ez az egész lakásszétverésbe, rendőrös üldözésbe torkolló látszólagos tombolás mégis mennyire csökkentett energiatartalmú, azt nemcsak az jelzi, hogy a film jelentős része egy vidámparkban játszódik, és a különféle adrenalin-előcsalogató játékok fakasztotta sikoltozásból áll, de az is, hogy a végére olyan hepiend kerül, amelybe még szentimentális tanulság is belefér az anyagi értelemben jóltartott, érzelmileg azonban elhanyagolt milliomoscsemete apahiányáról.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.