Film

Babysitting – A felvigyázó

  • 2014. november 23.

Film

Zord főnök hagyja szülinapos beosztottra neveletlen kiskamasz kölkét, ám a kétségbeesett munka­erő minden tiltakozása ellenére a bulizni vágyó barátok ellepik és a partin lezúzzák a főnök puccos villáját. Ráadásul az őrizni rendelt, aszociális kis szörny eltűnik, alkalmat szolgáltatva ezzel arra, hogy a papa otthon hagyott luxusterepjáróját is leamortizálja a szökevény keresésére indult félrészeg csapat. Estébé, estébé: a humor fő forrása az, hogy minden szabály, aminek betartására rettentően ügyelni kell, áthágassék, nevetségessé tétessék, érvénytelenné váljon, továbbá minden dolog (berendezési tárgy, érték, háziállat), amit csak fehér kesztyűben szabad megérinteni, összetörjön, szétszakadjon, lehányassék, megdögöljön. A Másnaposok és egyéb lerészegedéses erőlködések nyomvonalán haladó rendezők nyilván abban a hiszemben láttak munkához, hogy egy vicc akkor is humoros, ha csak a poénokat mondják be. Nem felépíteni próbálják a hatást, hanem tolni kifelé a csövön – amitől az egész kavalkád unalomba fúl.

S hogy ez az egész lakásszétverésbe, rendőrös üldözésbe torkolló látszólagos tombolás mégis mennyire csökkentett energiatartalmú, azt nemcsak az jelzi, hogy a film jelentős része egy vidámparkban játszódik, és a különféle adrenalin-előcsalogató játékok fakasztotta sikoltozásból áll, de az is, hogy a végére olyan hepiend kerül, amelybe még szentimentális tanulság is belefér az anyagi értelemben jóltartott, érzelmileg azonban elhanyagolt milliomoscsemete apahiányáról.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."