Film

Babysitting – A felvigyázó

  • 2014. november 23.

Film

Zord főnök hagyja szülinapos beosztottra neveletlen kiskamasz kölkét, ám a kétségbeesett munka­erő minden tiltakozása ellenére a bulizni vágyó barátok ellepik és a partin lezúzzák a főnök puccos villáját. Ráadásul az őrizni rendelt, aszociális kis szörny eltűnik, alkalmat szolgáltatva ezzel arra, hogy a papa otthon hagyott luxusterepjáróját is leamortizálja a szökevény keresésére indult félrészeg csapat. Estébé, estébé: a humor fő forrása az, hogy minden szabály, aminek betartására rettentően ügyelni kell, áthágassék, nevetségessé tétessék, érvénytelenné váljon, továbbá minden dolog (berendezési tárgy, érték, háziállat), amit csak fehér kesztyűben szabad megérinteni, összetörjön, szétszakadjon, lehányassék, megdögöljön. A Másnaposok és egyéb lerészegedéses erőlködések nyomvonalán haladó rendezők nyilván abban a hiszemben láttak munkához, hogy egy vicc akkor is humoros, ha csak a poénokat mondják be. Nem felépíteni próbálják a hatást, hanem tolni kifelé a csövön – amitől az egész kavalkád unalomba fúl.

S hogy ez az egész lakásszétverésbe, rendőrös üldözésbe torkolló látszólagos tombolás mégis mennyire csökkentett energiatartalmú, azt nemcsak az jelzi, hogy a film jelentős része egy vidámparkban játszódik, és a különféle adrenalin-előcsalogató játékok fakasztotta sikoltozásból áll, de az is, hogy a végére olyan hepiend kerül, amelybe még szentimentális tanulság is belefér az anyagi értelemben jóltartott, érzelmileg azonban elhanyagolt milliomoscsemete apahiányáról.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.