DVD

Barátok babával

  • - kg -
  • 2012. augusztus 26.

Film

Ilyen címmel (az eredeti sem jobb) és ilyen szereposztással (ismert arcok - Jon Hamm, Kristen Wiig - csak kicsi szerepekben láthatók) percek kérdése csak, hogy a turkálók mélyére süllyedjen ez a mozgókép is, oda, ahonnan nincs visszaút, csak a késő esti köztévés sugárzás. Az utókorra marad, hogy egy jobb kor hajnalán felszínre hozza ezt a maga idejében elhanyagolt produkciót, és a fény felé fordítva meglássa értékeit. Hiszen a Barátok babával meggyőző kortörténeti dokumentum úgy filmes, mint emberi vonalon. Megtudható általa, miként éltek 2011-12 tájékán a nem túl szimpatikus New York-i yuppie-k, akiknek másra sem volt gondjuk, mint a szellemes beszédre és a tökéletes salátára, és akik olyanokat mondtak egymásnak, mint hogy Brooklyn az új Manhattan, vagy jaj, nem is, mert Manhattan az új Manhattan. A jövő szakemberei rövid vizsgálódás után azt is megállapíthatják az értékes lelet alapján, hogy 2011-12 tájékán éltek filmkészítők, akik a vagina szó minél sűrűbb és lezserebb alkalmazásával igyekeztek ókonzervatív - mert a párkapcsolatokról lejárt szavatosságú tévésorozatok szintjén gondolkodó - romantikus vígjátékukat fenemód korszerű és szókimondó színben feltüntetni. Az idő múlását is - mint azt a leletmentők majd konstatálják - felettébb kifinomult eszközzel mutatták be: hol télen futnak a szereplők a Central Parkban, hol nyáron. Futnak, futnak, de sosem érik el a vágyott minőséget, melyet úgy hívnak, hogy Harry és Sally. Nora Ephron követte el fénykorában, mely a Harry és Sallyvel kezdődött és a Harry és Sallyvel végződött.

Forgalmazza a Pro Video


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.