DVD

Batman fia

Film

A Batman-adaptációk (de talán még az animációs sorozatok) történetében is megkerülhetetlennek tetszik a négy évadot megélt Warner-féle Batman: The Animated Series.

A csodálatos szinkronnal és Bruce Timm klasszikus, letisztult karakterdizájnjával dolgozó sorozat magasra tette a lécet. A Warner animációs részlege nemrég új, egyenesen Blu-Rayre szánt, egész estés rajzfilmmel állt elő, mely sajnos nem tud felnőni dicső elődjéhez. A film a Grant Morrison-féle Batman and Son képregények történetét követi (tehát nem a filmkészítők agymenésének és szegényes fantáziájának köszönhetjük az arrogáns, idegesítő kis Wayne-porontyot). Ami legelőször szembetűnik, az a mai Pixar CGI-csodákhoz és az Animated Series jól eltalált, egységes látványvilágához képest primitív, elnagyolt animáció. A rajzok zavaró módon megrekedtek valahol a klasszikus Batman-sorozat stílusa és az anime között (gyakori a filmben az erre az irányzatra jellemző „szubjektív mozgás”). A szto­ri lyukacsos és következetlen, és sajnos hordozza a mai szuperhősfilmek tipikus betegségét, az antagonisták halmozását. Képtelenség eldönteni, melyik korosztálynak is szól a film, mivel közvetlenül követik egymást a főleg a kis Damien Wayne-hez köthető infantilis pillanatok és a néhol komikusságig erőszakos jelenetek. A forgatókönyv erősen lebutítja az eredeti képregényben összetett viszonyrendszert is: Talia al Ghul szürke tartományban mozgó, komplex antagonistából/love interestből egyszerű, megmentésre váró királykisasszonnyá degradálódik (ezzel együtt Batman Ra’s al Ghullal való ellentmondásos viszonya is súlytalanná válik), a két Robin (az eredeti és a kis Damien) közti fiúi rivalizálás is csak egy-két poén erejéig kap helyet. Pedig pontosan ez volna Batman örök harca és történetének leghálásabb témája: az elveszett/hiányzó család pótlására alkotott új, majd ismét elvesző pótközösségek létrehozása.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”