Film

Batman Superman ellen – Az igazság hajnala

  • - kg -
  • 2016. április 30.

Film

Pocsék a film, pedig nagyon akartuk, hogy tessen? Mit tehet ilyenkor egy rajongó? Segítünk! Írjuk azt, hogy a Batman Superman ellen, bár messze nem tökéletes munka, de a mélyén ott lapul egy sokkal jobb film. Vagy vesszünk el a részletekben: Batman szája széle még sosem remegett oly hevesen a dühtől, mint most, hogy Ben Affleck remegteti, Wonder Woman hercig harciassága pedig kifejezetten jót tesz a macsó fennforgásnak. Vagy ecseteljük hosszan, milyen iparági körülmények (felzárkózás a konkurenciához, franchise-építési  tervek stb.-stb.) vezettek hova, és ebből végül is nem olyan rosszul jött ki Ben Affleck és bandája. Van abban valami megható, hogy mit meg nem tesz egy rajongó, csak hogy meglássa a szépet és jót ott, ahol semmi ilyesmi nem látható (a fenti példákat nem mi találtuk ki), de ahhoz azért tényleg nagyon, már-már emberfeletti módon kell Batman & Supermanért rajongani, hogy Zack Snyder filmjéről bármi jót is elmondhassunk. Hogy ott lapulna a mélyén egy jobb film? Hát hogyne lapulna, minden film mélyén ott lapul egy, ám azzal, mivel nem készült el, nehéz mit kezdeni, ellenben amit a vásznon látunk, az maga a szánalom. Olyan lemaradásban van mindkét főhős önmagához, saját, egykori legjobb formájához képest is, olyan ásatag minden mozdulatuk és mondvacsinált minden mozgatórugójuk, olyan dübörgően üres minden, ami azért még ebben a műfajban is kuriózum, főleg, hogy egy sorozat elindítása, és nem az elhantolása volt a cél. De Batman dühtől remegő szájszéle azért nagyon ott van, ez ügyben nincs vita!

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.