Film

Batman Superman ellen – Az igazság hajnala

  • - kg -
  • 2016. április 30.

Film

Pocsék a film, pedig nagyon akartuk, hogy tessen? Mit tehet ilyenkor egy rajongó? Segítünk! Írjuk azt, hogy a Batman Superman ellen, bár messze nem tökéletes munka, de a mélyén ott lapul egy sokkal jobb film. Vagy vesszünk el a részletekben: Batman szája széle még sosem remegett oly hevesen a dühtől, mint most, hogy Ben Affleck remegteti, Wonder Woman hercig harciassága pedig kifejezetten jót tesz a macsó fennforgásnak. Vagy ecseteljük hosszan, milyen iparági körülmények (felzárkózás a konkurenciához, franchise-építési  tervek stb.-stb.) vezettek hova, és ebből végül is nem olyan rosszul jött ki Ben Affleck és bandája. Van abban valami megható, hogy mit meg nem tesz egy rajongó, csak hogy meglássa a szépet és jót ott, ahol semmi ilyesmi nem látható (a fenti példákat nem mi találtuk ki), de ahhoz azért tényleg nagyon, már-már emberfeletti módon kell Batman & Supermanért rajongani, hogy Zack Snyder filmjéről bármi jót is elmondhassunk. Hogy ott lapulna a mélyén egy jobb film? Hát hogyne lapulna, minden film mélyén ott lapul egy, ám azzal, mivel nem készült el, nehéz mit kezdeni, ellenben amit a vásznon látunk, az maga a szánalom. Olyan lemaradásban van mindkét főhős önmagához, saját, egykori legjobb formájához képest is, olyan ásatag minden mozdulatuk és mondvacsinált minden mozgatórugójuk, olyan dübörgően üres minden, ami azért még ebben a műfajban is kuriózum, főleg, hogy egy sorozat elindítása, és nem az elhantolása volt a cél. De Batman dühtől remegő szájszéle azért nagyon ott van, ez ügyben nincs vita!

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.