Film

Behálózva

  • Szabó Ádám
  • 2014. március 13.

Film

"Ebből nincs tisztességes kiút" - hangzik el a Rebecca Hall játszotta ügyvéd szájából a bejáratott narratíva azon pontján, ahol az ilyen kvázikémfilmekben minden összeomlani szokott. Valami hasonló lenne a film ars poeticája és tanulsága is - maximum annyi a váratlan fordulat, hogy a mocskos rendszert ezúttal nem egy kiugrott ügynök vagy egy magányos hérosz igyekszik belülről lerombolni.

Egy londoni piacon esett robbanás után a feltételezett terrorista mellé két ügyvédet is kijelölnek, egyrészt azért, mert a védelem előző képviselője öngyilkosságot követett el, másrészt a nemzetbiztonsági kockázat miatt egy nyílt és egy zárt tárgyalást is elrendelnek. Az ügyről egyre több sötét titok derül ki, a kiemelt jelentőségű, ám pofonegyszerűnek tűnő eset megoldásán pedig a rendőrség mellett egy újságíró, a titkosszolgálat, s talán még II. Erzsébet is megfeszített erővel dolgozik.

A terrorista arab, a titkosszolgálat embere jólfésült és fineszes, a két ügyvéd magányos és exszeretők, a főnök pedig Jim Broadbent - a szerepek és sorsok tehát jó előre kiosztattak. Mindegyik kártyát nem is játssza ki a film, a cselekmény inkább a hogy, hogy nem mindenfelé feltűnő MI5 és a hozzá kapcsolható furcsa események körül bonyolódik. A forgatókönyv tisztességesen elosztja a sztori döccenőit, hogy ha nem is az első, de a harmadik pillanattól már nyilvánvaló végállapotig a körülményekhez képest minél simábban jussunk el. A suspense általában működik, de akadnak olyan jelenetek, amelyek papíron tán jól mutattak, de olyan szürkére sikerültek, mint London filmbeli látképe.

Forgalmazza a JIL Kft.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.