Film

Behálózva

  • Szabó Ádám
  • 2014. március 13.

Film

"Ebből nincs tisztességes kiút" - hangzik el a Rebecca Hall játszotta ügyvéd szájából a bejáratott narratíva azon pontján, ahol az ilyen kvázikémfilmekben minden összeomlani szokott. Valami hasonló lenne a film ars poeticája és tanulsága is - maximum annyi a váratlan fordulat, hogy a mocskos rendszert ezúttal nem egy kiugrott ügynök vagy egy magányos hérosz igyekszik belülről lerombolni.

Egy londoni piacon esett robbanás után a feltételezett terrorista mellé két ügyvédet is kijelölnek, egyrészt azért, mert a védelem előző képviselője öngyilkosságot követett el, másrészt a nemzetbiztonsági kockázat miatt egy nyílt és egy zárt tárgyalást is elrendelnek. Az ügyről egyre több sötét titok derül ki, a kiemelt jelentőségű, ám pofonegyszerűnek tűnő eset megoldásán pedig a rendőrség mellett egy újságíró, a titkosszolgálat, s talán még II. Erzsébet is megfeszített erővel dolgozik.

A terrorista arab, a titkosszolgálat embere jólfésült és fineszes, a két ügyvéd magányos és exszeretők, a főnök pedig Jim Broadbent - a szerepek és sorsok tehát jó előre kiosztattak. Mindegyik kártyát nem is játssza ki a film, a cselekmény inkább a hogy, hogy nem mindenfelé feltűnő MI5 és a hozzá kapcsolható furcsa események körül bonyolódik. A forgatókönyv tisztességesen elosztja a sztori döccenőit, hogy ha nem is az első, de a harmadik pillanattól már nyilvánvaló végállapotig a körülményekhez képest minél simábban jussunk el. A suspense általában működik, de akadnak olyan jelenetek, amelyek papíron tán jól mutattak, de olyan szürkére sikerültek, mint London filmbeli látképe.

Forgalmazza a JIL Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.