Film

Camille

  • - kg -
  • 2013. június 16.

Film

Megesik, főleg a filmeken, hogy az életükkel elégedetlen családanyák eszméletüket vesztik, hogy rögtön utána a gimiben térjenek magukhoz, kicsivel azelőtt, hogy semmirekellő férjük fiatalkori énjét magukba bolondítanák. Ez valami női dolog lehet.

A hatvanas évekbe visszaejtőernyőző Peggy Sue (rendezte: Coppola) után az időutazás istene a francia Camille-on (rendezte: Noémie Lvovsky) is megkönyörült: az egykor szebb napokat látott nőszemély, aki se színésznek, se feleségnek nem vált be, egyenesen a szebb napokba ájulja vissza magát. Javában dúl a nyolcvanas évek, Nena a sztár, a 99 luftballons a sláger, a walkmannél nincs kívánatosabb tárgy, Camille-nál pedig nincs kívánatosabb lány, legalábbis a nyakigláb Eric szemében. Míg a majdani férj a 16 éves Camille-t látja, mi Noémie Lvovskyt látjuk, a tinédzserszerkóba bújtatott negyvenes színész-rendezőnőt, aki oly sokat gondolt e gegről, hogy menten megtette filmje vezérlő poénjává. A Házibuli-filmek örök igazsága, hogy jobb tizenévessel játszatni a tizenévest - nemhiába játszotta Sophie Marceau és nem Brigitte Fossey az iskolás lányt.

Lvovsky filmje persze többet akar, mint egy mezei Házibuli, például az időutazás örök dilemmáival is eljátszik, de sokra nem jut velük, inkább az édesbús nosztalgia meg a Bananarama hivatott derűt fakasztani. Jean-Pierre Léaud és Mathieu Amalric is derűfakasztás céljából lett behíva - kis szerep az övék, épp csak annyi, hogy az ember jólesőn nyugtázza; Noémie Lvovsky biztos nagy tehetség lehet, ha meg tudta fűzni őket egy vendégszerepre.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.