Film

Hívás

Film

Egyszer minden hollywoodi üdvöske életében eljön a pillanat, amikor nem egy Bond-lány és nem a Macskanő szerepében kell ugrálnia, hanem inkább a szürke, középkorú egyenruhás bőrébe bújik, hogy nálánál ártatlanabb, szőkébb és fiatalabb tinédzserlányokat mentsen. Így járt Halle Berry is, szerencséjére.

Brad Anderson jelen filmje a 911-es segélyhívó számot kezelők bázisára vezeti nézőjét, ahol nyilvánvalóan nem telefonos kisasszonyok ülnek, lévén bármikor megtörténhet, hogy egy elrabolt tini zokog segítségért a vonal másik végén. És meg is történik. Természetesen Halle Berryhez kapcsolják, neki ráadásul már nem is először van dolga az aktuális emberrablóval. A gyorsan pörgő eseményeket telefonon követhetjük nyomon, ami már csak azért is jó, mert a töredékes információcsöpögtetés ezen módja határozottan alkalmas arra, hogy valóban feszült légkört teremtsen. Az ügyesen kijátszott "akár veled is megtörténhet" szüzsé hatásosan működik, jó a vágás, feszes a tempó, azon persze nem nagyon lepődünk meg, hogy a főszereplő a nyomozókat kihagyva maga indul a lány megmentésére. Így a végkifejlet ugyan sablonosra fordul, de a Fűrészt idéző képi világ és a kissé Almodóvar A bőr, amelyben élekjét eszünkbe juttató szürreális téboly menti a helyzetet. A csattanó nem egészen úgy csattan, ahogy jólesne, de azért izgultunk egy nagyot, úgyhogy végül örülünk, hogy vége van. Járulékos haszonként pedig megtanulhattuk, hogy is próbáljunk menekülni, ha bezárnak minket egy csomagtartóba. S ne legyünk paranoiásak, a GPS-szel bemérhető telefon hasznos holmi...

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.