Film

Hívás

Film

Egyszer minden hollywoodi üdvöske életében eljön a pillanat, amikor nem egy Bond-lány és nem a Macskanő szerepében kell ugrálnia, hanem inkább a szürke, középkorú egyenruhás bőrébe bújik, hogy nálánál ártatlanabb, szőkébb és fiatalabb tinédzserlányokat mentsen. Így járt Halle Berry is, szerencséjére.

Brad Anderson jelen filmje a 911-es segélyhívó számot kezelők bázisára vezeti nézőjét, ahol nyilvánvalóan nem telefonos kisasszonyok ülnek, lévén bármikor megtörténhet, hogy egy elrabolt tini zokog segítségért a vonal másik végén. És meg is történik. Természetesen Halle Berryhez kapcsolják, neki ráadásul már nem is először van dolga az aktuális emberrablóval. A gyorsan pörgő eseményeket telefonon követhetjük nyomon, ami már csak azért is jó, mert a töredékes információcsöpögtetés ezen módja határozottan alkalmas arra, hogy valóban feszült légkört teremtsen. Az ügyesen kijátszott "akár veled is megtörténhet" szüzsé hatásosan működik, jó a vágás, feszes a tempó, azon persze nem nagyon lepődünk meg, hogy a főszereplő a nyomozókat kihagyva maga indul a lány megmentésére. Így a végkifejlet ugyan sablonosra fordul, de a Fűrészt idéző képi világ és a kissé Almodóvar A bőr, amelyben élekjét eszünkbe juttató szürreális téboly menti a helyzetet. A csattanó nem egészen úgy csattan, ahogy jólesne, de azért izgultunk egy nagyot, úgyhogy végül örülünk, hogy vége van. Járulékos haszonként pedig megtanulhattuk, hogy is próbáljunk menekülni, ha bezárnak minket egy csomagtartóba. S ne legyünk paranoiásak, a GPS-szel bemérhető telefon hasznos holmi...

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.