Film

Deadpool 2.

Film

A 2016-os első részhez képest a folytatás még mindig felületi önreflexióban és szubverzióban jeleskedik, illetve a Marvel-univerzum udvari bolondjaként működik (nehogy már a körön kívüliek röhögjék ki a szuperhősöket), de mostanra sikerült elengedni a fanboy-közösségnek címzett izzadságszagú megfelelési vágyat, és végre kezdtek is valamit a címszereplő figurájával.

Deadpoolt komikus potenciálja ellenére – vagy talán épp azért – nem könnyű önálló narratívába szuszakolni. Ellenpontok nélkül túlzásokba eshet, ám a második rész bőven szolgál jól megírt kontraszt-szereplőkkel a marcona Kábel, a lelkiismeretes Kolosszus és a durcás Negasonic képében. Hasonlóan a képregényekhez, Deadpool itt is antihősből válik hőssé, de osztozni kényszerül a rivaldafényen, ami visszafogja a figura jellemétől elválaszthatatlan, de nagy dózisban irritáló pörgést. A filmnek sikerül az X-Men franchise-ban már sokszor (drámai irányból) körüljárt „választott család” motívumot is újraértelmeznie, hiszen Deadpool „családja” egy maroknyi marginalizált majdnem hős. Julian Dennison különösen remek a bumfordi, de mégis fenyegető Tűzököl szerepében, átemelve a suta dacosságot A vademberek hajszájából. Üdítő, ahogy a film szereplőről szereplőre pattintja át a potenciális antagonista szerepét: hol a kis híján gyerekgyilkossá váló Kábel, hol a tömeggyilkos-palánta Tűzököl tűnik föl ellenségként, hogy végül egy csapat pedofil szociális munkás váljon a valódi gonosszá.

És a végére az önreflexió is cselekményformáló szerephez jut: a Deadpool 2. kétféle véget ér.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.