Film

Deadpool 2.

Film

A 2016-os első részhez képest a folytatás még mindig felületi önreflexióban és szubverzióban jeleskedik, illetve a Marvel-univerzum udvari bolondjaként működik (nehogy már a körön kívüliek röhögjék ki a szuperhősöket), de mostanra sikerült elengedni a fanboy-közösségnek címzett izzadságszagú megfelelési vágyat, és végre kezdtek is valamit a címszereplő figurájával.

Deadpoolt komikus potenciálja ellenére – vagy talán épp azért – nem könnyű önálló narratívába szuszakolni. Ellenpontok nélkül túlzásokba eshet, ám a második rész bőven szolgál jól megírt kontraszt-szereplőkkel a marcona Kábel, a lelkiismeretes Kolosszus és a durcás Negasonic képében. Hasonlóan a képregényekhez, Deadpool itt is antihősből válik hőssé, de osztozni kényszerül a rivaldafényen, ami visszafogja a figura jellemétől elválaszthatatlan, de nagy dózisban irritáló pörgést. A filmnek sikerül az X-Men franchise-ban már sokszor (drámai irányból) körüljárt „választott család” motívumot is újraértelmeznie, hiszen Deadpool „családja” egy maroknyi marginalizált majdnem hős. Julian Dennison különösen remek a bumfordi, de mégis fenyegető Tűzököl szerepében, átemelve a suta dacosságot A vademberek hajszájából. Üdítő, ahogy a film szereplőről szereplőre pattintja át a potenciális antagonista szerepét: hol a kis híján gyerekgyilkossá váló Kábel, hol a tömeggyilkos-palánta Tűzököl tűnik föl ellenségként, hogy végül egy csapat pedofil szociális munkás váljon a valódi gonosszá.

És a végére az önreflexió is cselekményformáló szerephez jut: a Deadpool 2. kétféle véget ér.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.