dvd - JCVD

  • - kg -
  • 2009. december 3.

Film

Joggal merülhet fel a hivatali hűtlenkedés vádja Jean-Claude Van Damme ügyében. Bizony, elmaradtunk filmjei premierjeiről (igaz, az utóbbi időkben jórészt a DVD-piacra gyúrt), s a tékában sem kérdeztünk sűrűn utána.

Joggal merülhet fel a hivatali hűtlenkedés vádja Jean-Claude Van Damme ügyében. Bizony, elmaradtunk filmjei premierjeiről (igaz, az utóbbi időkben jórészt a DVD-piacra gyúrt), s a tékában sem kérdeztünk sűrűn utána.

false

Pedig kevesekről mondható el, hogy annyit tettek volna a 360 fokos, köríves fejberúgások népszerűsítéséért, és a Hollywoodban befutott belga karatésok történetét sem lehetne nélküle megírni. Van Damme azonban nem az a sértődős típus, most is maga szorgalmazta a kapcsolatfelvételt, de nem ám a régi, öltözőszagú csatornákon: ha az úri közönségnek nem smakkolt a Maga a Pokol vagy a Bosszú mindhalálig, akkor nesze nektek egy európai érzékenységû, vallomásos önparódia. Ami Stallonének a 2006-os Rocky-búcsúztató volt, az neki a JCVD, azzal a különbséggel, hogy a Belga Muszkli nem valamelyik klasszikus szerepét (nehéz is lett volna ilyet találni), hanem saját magát alakítja. Pontosabban egy Van Damme (született: Van Varenberg) nevû, Hollywoodban eltemetett exsztárt, akinek az óhazában kijárna még a nemzeti hősök iránti tisztelet, de hazatérve sikerül egy amatőr postarablásba keverednie. Van Damme jól érezte, hogy nem a Tökéletes katona robotjaként, hanem Pierre Richard üresen hagyott felemás cipőjében kell meggyónnia minden bűnét, magánéletit és munkakörit egyaránt. De az igazi truváj, s ez felér egy új rúgáskombinációval, mégiscsak az, hogy miközben gyón, egyszersmind lelkesen ünnepelteti is magát. Kérdés, hogy az így megszerzett jóindulat kitart-e a következő filmig, amelynek címe: Universal Soldier: Regeneration.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

 

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.