tévésmaci

Fókanapok faluhelyen

  • tévésmaci
  • 2022. november 9.

Film

Amikor Sztupa és Troché Zebegénybe mentek, hosszan tanakodtak, hogy vonattal, hajóval vagy autóval menjenek-e.

Végül a hajót választották, mégis az tart a legtovább, hisz’ nagyon nem fűlött a foguk ezekhez a zebegényi dolgokhoz. De nem volt mese, várta őket Fekete Menek Elek, a friss Kossuth-díjas, az ország kedvenc meseírója, a televízió képernyőjéről is ismert Eki bácsi. Sztupa és Troché a Népszabadság újságíróiként voltak hivatalosak a mester tuszkulánumába, ennek megfelelően Sztupa egy hatalmas Tesla B400-as magnetofont cipelt, majd elviszi a kurva hajó, Troché vállán pedig egy csinos szett-táska lógott, benne egy Praktisix és egy Praktina fényképezőgéppel, rohadt lazán viselte, mert szerinte arra buknak a csajok, s a hajón biztos több csaj lesz, mint a vonaton. Csak ez a Népszabadság-meskete volt egy kicsit rázós, mert Fekete Menek szerfelett gyanakvó ember volt (ez is mutatja, hogy kém, mondta Óvári et.). Tehát végül maga Gosztonyi János írt neki levelet, vagy fogta karon valami rendezvényen, hogy tudod, egy jó kis riport a sasfészkedben, a diófa alatt, két ügyes fiatal kolléga, új megközelítés, modern idők, te úgyis szereted az ilyesmit… Így aztán Fekete Menek első szóra kötélnek állt, de vigyázni kellett, mert a gyanakvással sosem hagyott fel. Viszont bármi áron is meg kellett tudni, hogy Fekete Menek Elek, a Mackó a konyhában és a Mézga Laci kalandjai méltán közszeretetnek örvendő szerzője most akkor kémkedik-e Csehszlovákiának vagy sem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.