tévésmaci

Fókanapok faluhelyen

  • tévésmaci
  • 2022. november 9.

Film

Amikor Sztupa és Troché Zebegénybe mentek, hosszan tanakodtak, hogy vonattal, hajóval vagy autóval menjenek-e.

Végül a hajót választották, mégis az tart a legtovább, hisz’ nagyon nem fűlött a foguk ezekhez a zebegényi dolgokhoz. De nem volt mese, várta őket Fekete Menek Elek, a friss Kossuth-díjas, az ország kedvenc meseírója, a televízió képernyőjéről is ismert Eki bácsi. Sztupa és Troché a Népszabadság újságíróiként voltak hivatalosak a mester tuszkulánumába, ennek megfelelően Sztupa egy hatalmas Tesla B400-as magnetofont cipelt, majd elviszi a kurva hajó, Troché vállán pedig egy csinos szett-táska lógott, benne egy Praktisix és egy Praktina fényképezőgéppel, rohadt lazán viselte, mert szerinte arra buknak a csajok, s a hajón biztos több csaj lesz, mint a vonaton. Csak ez a Népszabadság-meskete volt egy kicsit rázós, mert Fekete Menek szerfelett gyanakvó ember volt (ez is mutatja, hogy kém, mondta Óvári et.). Tehát végül maga Gosztonyi János írt neki levelet, vagy fogta karon valami rendezvényen, hogy tudod, egy jó kis riport a sasfészkedben, a diófa alatt, két ügyes fiatal kolléga, új megközelítés, modern idők, te úgyis szereted az ilyesmit… Így aztán Fekete Menek első szóra kötélnek állt, de vigyázni kellett, mert a gyanakvással sosem hagyott fel. Viszont bármi áron is meg kellett tudni, hogy Fekete Menek Elek, a Mackó a konyhában és a Mézga Laci kalandjai méltán közszeretetnek örvendő szerzője most akkor kémkedik-e Csehszlovákiának vagy sem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."