Film

Gotti

  • - kg -
  • 2018. július 21.

Film

A Gambino család alfeje John Gottinak magyarázza, mit kell tennie, hogy a hatalomátvétel simán menjen. Tiszta sor: meg kell szerezni mind az öt kerület jóváhagyását. És akkor az ős-New York-i maffiózó, mint a Wikipedia beépített embere, elkezdi sorolni a másik ős-New York-i maffiózónak, melyek ezek a városrészek. Majd ökölbe szorított kézzel mutatja, hogy öt városrész egyenlő öt ujj, az pedig együtt egy ököl. Szegény Stacy Keach-nek ezt úgy kell előadni, hogy vele szemben John Travolta olyan kisitáliai grimaszkészlettel adja Gottit, amely már akkor kiment a divatból, amikor Scorsese lement az Aljas utcákra. Olyan ostobának tűnik itt mindenki, hogy valószínűleg térképen keresnék, merre is van az Aljas utca. A mondatokon mintha D. Trump és L. Simicska közösen végezte volna a végső simítást: megejtően összefüggéstelenek, de legalább mindegyikben elhangzik, hogy geciláda. A ’80-as évek képi világát legalább sikerült eltalálni, a film úgy fest, mint Chuck Norris VHS kazettán, harmadszori másolás után. Pedig látszik, hogy valahol, valamikor valakik komolyan gondolták, hogy Scorsese modorában nagyszabású portrét festenek a teflon donként emlegetett Gottiról, az egyik írónak vannak is referenciái, a másik viszont egy közepes karakterszínész, de nem ő az egyetlen feljebb bukott kreatív: miután a Scorsese családból senki sem ért rá, a rendezést rábízták a Törtetők c. sorozat állandó szereplőjére. Ez lehetett a leggyilkosabb húzás a film zaklatott történetében, ilyen hentesmunka láttán még Gottiban is bennrekedt volna kedvenc szava, a geciláda.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.