Tévétorrent

Save Me

Film

Egy fekete lány eltűnése senkit sem érdekel, kivéve, ha tehetős fehér szülei vannak. A 13 éves Jodyt vér szerinti anyja és egy menő klubtulajdonos neveli, de biológiai apja a lecsúszott, nőről nőre vándorló Nelly, aki tíz éve nem látta a lányát. A család a hivatalos úton, míg Nelly saját szakállára kezd nyomozni. Lennie James torokszorító, de különös humort sem nélkülöző sorozata azonban többre kíváncsi, mint egy gyerekrablás története.

Az amerikai sorozatok úgy prezentálják diverzitásukat, mintha valami hőstettet hajtottak volna végre azzal, hogy a társadalom marginalizáltabb feléről is tudomást vesznek, arra viszont már kevesebb figyelmet fordítanak, hogy a szereplők köré organikus, valóban megvilágító erejű történetszálakat szőjenek. James sorozatában szerves egészet alkot a Nelly közvetlen környezetét és hátországát adó lepukkant deptfordi lakótelep közössége (a sötét tónusú sorozatnak üdítő, szinte abszurd ízt adnak a tarka mellékszereplők a gördeszkázó csadoros lánytól kezdve a kólásüveggel rögbiző szikh úriemberekig). James íróként és színészként is mesterien építkezik: ahogy forgatókönyve fokozatosan nyeri el egyre rémisztőbb mélységeit (elvégre London pedofil underground klubjaiban merülünk el), úgy Nelly figurája is egyre árnyaltabb lesz.

A néző is sokszor kényszerül átértékelni a viszonyát Nellyhez, hiszen alapvetően kihasználja a szeretőit és a barátait, ugyanakkor spontán hősiessége is többször megmutatkozik. A Save Me sokszor oldja egy kis abszurd humorral keserű üzenetét, de ez csak álca: Lennie James nagyon mélyre ás.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.