Animációs film

Gru 2

  • - bacsadi -
  • 2013. augusztus 11.

Film

Újabban szokás az animációs filmekben is a gonoszság természetéről elmélkedni (Megaagy, Shrek). Filmünk első része e kérdéskör minden aspektusát körbejárta és jól meg is váltotta bizarr antihősünket, így a második részre nem maradt más, mint még elvetemültebbé tenni.

Gru múltbeli megtérése óta egyedülálló apaként nevelgeti örökbefogadott lányait, ám akcióba lép egy titokzatos gonosztevő, akit épp az ő segítségével akar ártalmatlanítani egy titkos szervezet. Csak sajna a főhős gonoszságának levetkőzésével elvesztette minden egzotikumát, már csak egy olykor szerepzavarral küzdő különc. Kárpótolni a látvány próbál, úgy sorjáznak a szemkápráztató trükkök, hogy néha már alig tudjuk követni őket (sokszor épp a 3D-technika fejlettségének fitogtatása a cél, bár a mű e téren alulmarad kicsit a Pixar-mesékkel szemben). Annyi itt a vizuális geg, hogy nincs is ideje leülni a filmnek, ám ha ez mégis megtörténne, még mindig ott vannak a kifogyhatatlan humorforrásként funkcionáló minyonok vagy a cukiságfaktort erősítő lánykák. A készítők megteszik a szokásos gesztusokat a kísérőként megjelenő szülők felé is: a kötelező filmtörténeti idézetek, szójátékok nekik szólnak. Ahogy a film szupergonosz- és horrorkliséket kiforgató önreflexív gesztusait is csak ők fogják értékelni (ilyen a manapság trendi zombimotívum behúzása minyonvonalra) - persze ettől még a gyerekek sem zökkennek ki a műélvezetből.

A Gru 2 nem egy súlyos darab, de imponáló könnyedséggel sző a cselekményébe bizonyos nagyon mai társadalmi jelenségeket (például patchworkcsalád).

Forgalmazza a UIP-Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.