Hogyan lopjunk felhőkarcolót?

  • - kg -
  • 2011. november 17.

Film

Tényleg, hogyan? Már megint egy film, ami csak ígérget, de egy jottányit sem visz közelebb a megoldáshoz, sehol egy amerikai típusú használati utasítás, hogy miként kell a talapzatáról lecsavarozni egy nagyobbfajta épületet, nyilván ez az oka, hogy annyi skyscraper áll még New Yorkban (s oly kevés Budapesten). Fénykorában, mely nem tegnap volt, Eddie Murphy simán lyukat beszélt bármilyen masszív épületbe, ennyi év elteltével azonban egy liftaknában sem tud vicces lenni, és egy kisebb nappalit is csak nehézkesen, sűrű szemforgatások közepette beszél tele. Áll még a nappaliban rajta kívül több hajdan vicces figura: Ben Stiller és Matthew Broderick botcsinálta rablovicsot játszik: 20 millió dollárt készülnek meglovasítani a nemes bosszú jegyében. Valami izgalomfélét várnánk az arcokon, de csak unalom tükröződik a jóemberek ábrázatán - az átszellemülésnek tán az lehet a gátja, hogy 20 milla csak bemondásra nagy pénz, de Stiller bármikor elkér ennyit egy vicces-rablós hakniért. Ha zsebekben nem is, a produkció múltjában szívesen vájkálunk: Murphy először akkor került a projekt közelébe, amikor az még úgy nézett ki, mint egy csupa fekete komikussal előadott heist-movie, de azóta beleírtak egy Bernie Madoff karikatúrát (Alan Alda), és megkértek egy érzékeny művészt (Noah Baumbach személyében), hogy pofozza kicsit ki a párbeszédeket. A produkció belső mozgásai ezerszer izgalmasabbnak tűnnek, mint a legkisebb helyváltoztatás a vásznon, pedig feltűnik Steve McQueen Ferrarija is, 52 emelet magasságban.

 

Forgalmazza a UIP-Duna Film

 


Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.